Nyt gipsloft med spots i beton loft

Hej alle

jeg står og skal til at lave et nyt gipsloft i mit hus der hjemme, men er blevet lidt i tvivl hvad jeg skal bruge til at sætte lægterne fast med i det gamle betonloft

havde endelig tænkt mig at bruge gode gamle plugs med en skrue i, men der er forskellige meninger.

feks karmskruer, sømplugs og selvfølgelig normale skrueplugs

hvad kan i anbefale at bruge, for det er nemmest som muligt, men også mest holdbart.

information om loft: alm. lægter, 2 lags gips 
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg ville bruge sømplugs, de er hurtige at montere og billige.
Alm. plugs med en skrue i bliver hurtigt bøvlet når du skal bore huller i lægtet, mærke op til huller i loftet, bore huller i loftet, banke plugs i, få skruerne til at fange plugsne og så skrue skruen ind.
Karmskruer er en lidt dyr løsning, men også nem og stærk.
Jeg ville bruge skruer og plugs. Jeg går ud fra, at du anvender en borehammer, og den kan sagtens bore igennem lægterne (omend det larmer ret meget). Plugsen stoppes i hullet i lægten, og skruen placeres i plugsen og bankes i, du kan høre når plugsen er igennem, derefter skrues skruen i.

Med venlig hilsen

Anders

Helt klart almindelige skruer og plugs og borehammer direkte op igennem lægter.  Du kan eventuelt bore for i lægter med 6-7 mm metalbor. Så borer op igennem hullet med borehammer, sætter plugs op i hullet i lægten, skruen i plugs, og der bankes lidt igen indtil skruen mangler ca. 15 - 20 mm i at være i bund. Så skruer du resten og du er sikker på at skruen har fat i plugs med mere end de 20 mm På den måde er det nemt at justere med kiler under m.m. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
feks disse er nemme:     https://dk.rs-online.com/web/p/murplokker-ankre-og-befaestelse/9086832/?cm_mmc=DK-PLA-DS3A-_-google-_-CSS_DK_DK_Bef%C3%A6stelseselementer_Whoop-_-(DK:Whoop!)+Murpl%C3%B8kker+%26+ankre+og+bef%C3%A6stelse-_-9086832&matchtype=&pla-372063470804&gclid=Cj0KCQiA3NX_BRDQARIsALA3fIK44DsKxcwkm95P0mFfAW5DE4s8p6BHRHeb8og9aFrk1fjWpmlY9hMaAmIbEALw_wcB&gclsrc=aw.ds

Venlig hilsen
Knud
De viste er udmærkede til at fastgøre døre og vinduer hvor det er e fordel at fastholde træramme samtidig med fastgørelse i beton/mur.
Men ved opsætning af forskalling er det vigtig at disse trækkes op imod underlaget, og det kan almindelig spånskruer. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis