strømmonitering

Jeg vil udnytte overproduktion fra mit solcelleanlæg til opvarmning af buffertank (varmelagring).

Jeg skal have et kredsløb, der trækker et relæ, når solcelleanlægget producerer mere end 3 kw.
Idet varmelegemet er på 3 KW, udnyttes den billige strøm fra solceller.

Jeg har en splitcore, model RI-CTS024-G 100A/5A 1,0/A til at detektere strøm på 1 fase.
Relæet et solidstate relæ, der trækker ved 3V DC, der aktiverer varmelegemet.

ca 4.5 A på en fase svarer til 3 KW på 3 faser, d.v.s. at den induktion, som splitcoren genererer ved 4,5A, skal omsættes til 3V DC.

Er der nogen, der kender et kredsløb, der kan omsætte induktionen fra splitcore til en DC udgangsspænding?
Der må godt være noget finjustering med potentiometer eller lignende.

Hilsen Bentevand
Jeg vil udnytte overproduktion fra mit... Vis hele indlægget
16 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Kan du ikke lave en skitse af kassen. Jeg evner stadig ikke at se en beholder med sider og bund af beton, som er utæt.

fase
skylder lige at sige at konen og jeg støbte af flere omgange, først ca. 100 mm beton så støbegitter til fastgøring af 40 m PEX spiral, og så ca. 100 mm beton på gentaget 3 gange så vi nåede op på en tykkelse af  42  - 45 cm med 3 spiraler i klodsen, ikke en stærk betonkonstruktion men det er jo bare en buffer, Måske deraf det efterfølgende vand.

Vi har lavet en poolvarmer af slange der er rullet op og lukket af i en sort malet kasse der er beklædt indvendigt med staniol og lukket af med en gennemsigt plexiplade. Det giver 65 grader varmt vand UB. Det spiller bare :)

Hygger mig i dagligdagen i kundeservice hos https://zency.dk/.
Var blandet ind i noget tilsvarende. Der blev der anvendt jern, induktion varmere og luftvarme.
Jern bliver ikke utæt og koger ikke ved 100 grader.

Er det samlet, kan det skilles ad igen.
Hej alle
Er der nogen der ved hvor meget strøm en sonos højtaler eks. play 1 bruger ved standby?
Vh. Morten

Hygger mig i dagligdagen i kundeservice hos https://zency.dk/.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også