Tv-antenne

Jeg har lidt udfordringer med modtagelse af tv2 (Boxer). Det sker at kanalen falder ud/melder "Krypteret .....". En lille operation med at trække kortet ud og stikke det ind igen, klarer som regel udfordringen, men ofte kun i kort tid. Boxer mener signalet er for svagt.
Hvad betyder alle tallene?

Svjf modtager jeg signalet fra Tommerup på KAN37, frekvens 602.001 MHz, og signalkvaliteten ser ikke ud til at være den bedste. Når jeg ser på et kort over masteplaceringer, er der noget der tyder på, at jeg burde modtage fra Hedensted, Men "vælger" min antenne (Triax UFO 170) ikke den bedste mast?


Jeg kan alt - når det lykkes.
11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Din antenne vælger ikke noget (eller alt), den opfanger signalet. Du skal prøve at vælge en anden kanal, for at se om der er bedre signal der. Du nævner selv Hedensted.

fase
ev elmand skrev den 04-01-2021 23:04:50

Men så skal antenne vel drejes imod Hedensted. ? ? 

 Antennene er en UFO - den er vist ikke retningsbestemt. Eller...?


Jeg kan alt - når det lykkes.
S. Fabrin skrev den 04-01-2021 22:58:47

Din antenne vælger ikke noget (eller alt), den opfanger signalet. Du skal prøve at vælge en anden kanal, for at se om der er bedre signal der. Du nævner selv Hedensted.

 Måske jeg - ved lejlighed - skal prøve at lade tv'et lave en kanalopdatering?


Jeg kan alt - når det lykkes.
S. Fabrin skrev den 04-01-2021 23:32:52

Nej, den er ikke retningsbestemt. Det er en rundstråle antenne (campingantenne). Du kunne overveje en retningsbestemt UHF antenne.

 Jeg har netop flyttet antennen så den retningsmæssigt har "frit syn" mod Hedensted. Den sidder dog ikke så højt, og det kan/vil jeg ikke umiddelbart gøre noget ved af en årsag. Som også gør, at jeg ikke vil investere i noget bedre udstyr. Faktisk har skidtet virket upåklageligt i flere år. (Jeg kunne måske overtales til at trække et nyt (større) antennekabel ved lejlighed)


Jeg kan alt - når det lykkes.
Jeg har nu flyttet antennen og rodet rundt med opdatering af kanaler. Det har ikke gjort noger radikalt bedre. TV2 falder stadig sporadisk ud/melder "Krypteret .....".

Systemoplysningerne ser sådan ud, hvad betyder de egentligt. Tror ikke jeg helt forstår dem, og kan ikke rigtigt finde hjælp i manualen til tv'et eller antennen.

Jeg kan alt - når det lykkes.
Du har jf. beskrivelsen fin signalkvalitet, da du kan se den grønne bjælke.

Så det er sikkert periodevis indstrålet støj, der driller. Er dine kabler og stik skærmede?

Vi havde samme problem, vi har 2 tv med boxer kort i, det ene virker ok,men med enkelte udfald, det andet faldt ofte ud, og kortet skulle ud og i igen for at det virkede.
Vi købte så for en måneds tid siden 2 nye  tv, Philips begge to, der har ikke været problemer siden, håber det bliver ved med at virke.
Jeg har et højtsiddende retningsbestemt antenne, og med det rigtige kabel der skærmer mod mobilstøj.
Så min erfaring er så at tv'et også har betydning..
De nye er smart tv, men det ser ikke ud til Boxer har en app. Så det er for besværligt at se tv over nettet.


Vi prøver igen, i morgen --
jenshøj skrev den 06-01-2021 14:26:56

Du har jf. beskrivelsen fin signalkvalitet, da du kan se den grønne bjælke.

Så det er sikkert periodevis indstrålet støj, der driller. Er dine kabler og stik skærmede?

 Mit næste tiltag bliver, at tjekke kabel. Så et eller andet sted, at man kan prøve med, at tage stikket ud af strømforsyningen. Hvis der stadig er lys i dioden på antenne er der en kortslutning. Eller noget i den retning. Prøver lige at finde det igen.
Ellers er næste tiltag et nyt kabel med større kvadrat. Det jeg har pt er ret tyndt.


Jeg kan alt - når det lykkes.
Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis