Hvoedan tager jeg magten tilbage over min pc?

Hej til jer og Godt Nytår.
Der sker det at her til morgen kan musen ikke fokusere den kan flyttes en lille smule og så forsvinder den. Der er ik nogen advarsel eller nogen meddelelse om fejl.   Jeg får så med lidt møje genstartet systemet. Og efter genstart kommer der så den her  blå boks med en opfordring fra windows til at jeg nu tager mig sammen til (sammen med dem) at konfigurere min opsætning så jeg kan arbejde på tværs af "alle" mine systemer. De kan rende mig med al den synkronisering og det er for så vidt ok at de tilbyder det en gang, men jeg kan ikke slette tilbuddet kun klikke på at de minder mig om det senere.  Kan man på en eller anden måde slippe af med den påmindelse.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
15 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Kovas al magt til computeren  . Prøv at gå ind i indstillinger og tryk på  Dernæst vælger du Synkroniser dine indstillinger
Nu skulle der gerne stå

Her klikker du i det blå felt, så der står

Så skulle synkronisering gerne være slået fra. 

fase
Måske kan denne guide hjælpe. ​LINK​​​

Bare kald mig BBB 
Hej igen.
tak til begge, men jeg kommer ikke rigtig nogen vegne, computeren vil ha at jeg opretter noget synkronisering, men da der ikke er det så er der ikke noget at slette i synccenter. Jeg må vel bare leve med det.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Annonce
Jeg er også løbet ind i et krav noget synkronisering, vist nok forårsaget at en opdatering af Skype. Jeg har fulgt noget af det, men i takt med at kravene til oplysninger m.m. blev værre og værre har jeg droppet at fortsætte. Jeg kan simpelthen ikke gennemskue, hvad jeg evt. måtte rode mig ud i.
Er der mindre af disse satans "opdateringer"  ifm Apple?

Med venlig hilsen
ktm

 

ktm og kovas, det er rigtigt at både Microsoft, Google og Apple forventer flere og flere oplysninger af  os. De har også gjort det sværere at genoprette en konto, hvis koden er glemt. Det er utrolig besværligt, hvis man har glemt koden, men det lykkes som oftest. Det skal i mine øjne også være besværligt. Samtidig har det fra flere forbrugere været et ønske om at kunne dele data på tværs af forskellige styresystemer (Windows, Android og iOS). Det betyder, at det er nødvendigt at lave syncroniseringsprogammer, som fordrer nogle data fra brugeren.
Jeg har sat flere nye computere i gang med windows, hvor kravene til oplysninger er øget væsentlig. Jeg har ikke problemer med at give de oplysninger, der bliver spurgt om, fordi det er min indtryk, at der bliver passet godt på mine data.
Så jeg ville sige ja til synkronisering, og følge an visningerne. Hos mig virker det fint. 

fase
Hej fabrin.
jeg synes ikke at problemet er datasikkerhed som sådan, men at jeg intet har at synkronisere. Og jeg er derfor møg træt af hele tiden at skulle tage stilling til det.Jeg er til gengæld dybt mistroisk over for skyen fordi pludselig er jeg ikke selv længere herre over mine data Og du får i den sammenhæng ikke noget gratis.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Jeg har et drev i skyen, som er tilknyttet min Microsoft konto, hvor jeg også har en mailadresse. Det drejer sig om Onedrive. I den har jeg en mappe med data fra den boligforening,  jeg er medlem af. Den mappe deler jeg med formanden, der så kan se, hvad der er af referater, regnskab og andet tilhørende boligforeningen. Andre mapper i onedrive er det kun mig, der har adgang til. Jeg har selvfølgelig prøvet at få adgang til det drev fra en anden computer, men det lykkes ikke uden at jeg logger ind på min Microsoft konto, som jeg skal bekræfte at det er mig via en kode på min telefon.

fase
Jeg må sige, at min tillid til alle de big techfirmaer for længst er forduftet. Det er så bare mig, der er så underlig.
Men hver gang, jeg lader mig besnakke til at der må ske noget på min PC går der ALTID ged i noget, som så ikke virker bagefter. På den måde mistede jeg min næsten nye printer, som nu ikke har virket i et par år. Jeg mistede min mulighed for at kunne tappe billeder fra min telefon til min PC, ok, det fik min hustru så med møje og besvær genoprettet, men slet ikke så nemt som det tidligere var for mig. Min mulighed for at downloade PDF-dokumenter er også forsvundet. Jeg kan kun bruge meget basale funktioner på mit fjæsbogssystem. Og sådan kunne jeg fortsætte.  Så nu er jeg tilbage ved i det hele taget kun basale funktioner med min PC, hvor rigtig meget som jeg før kunne er forduftet. Så jeg tør simpelthen ikke ændre noget, og er skrækslagen, hver gang noget skal opdateres.

Med venlig hilsen
ktm

 

Der er yderligere 5 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis