parketgulv på klinker med gulvvarme

Jeg påtænker at lægge et 13mm parketgulv på et eksisterende 37m2 klinkegulv, hvor der er installeret gulvvarme. Klinkegulvet er ret plant, dvs svinger maks 3mm på en 2m lodstok.
Men jeg er i tvivl om et par ting:

1. Kan jeg lægge trægulvet på klinkerne direkte, med et mellemlag af et 2-3mm lyddæmpningslag med fugtspærre? Eller skal jeg til at spartle klinkegulvet først?

2. Vil jeg kunne mærke gulvvarmen "hele vejen" op igennem til trægulvet? Skal man evt. anvende en speciel slags mellemlag når man gør det på denne måde?

3. Skal jeg stadig sænke fremløbstemperaturen, når nu der kommer et trægulv på? Selvom varmen stadig skal op igennem klinkerne først?
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
skal spartles først , så er der ingen problem med det
bredker skrev den 04-01-2021 05:57:42

skal spartles først , så er der ingen problem med det

Er det virkelig nødvendigt? Gulvet er rimelig plant, og der er ingen hjørner der "stikker op". Fliserne er 30x60, og har ikke fundet nogen uden vedhæftning. Jeg må indrømme jeg jeg hælder mest til at forsøge mig med at lægge gulvet direkte på et mellemlag ovenpå fliserne 

hvis du siger der er 3mm ujævnhed over 2m , så er det jo 50 % mere ujævnt end det tilladde

Er du sikker på, at dit klikgulv kan holde sammen ved varmen?
Ja, altså, det er godkendt til gulvvarme. Og så er vi jo egentlig tilbage til mit 3. spørgsmål, om hvorvidt fremløbstemperaturen bør sænkes når der nu kommer et trægulv ovenpå fliserne. 
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Nyhed! Spartelmasse godkendt til Fermacell fra Flügger.
Få 25% rabat på spartelmasse med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også