Gode ideer til alternativ liste

Hej,

Jeg har nogle gammeldags kviste på første etage, og vil gerne have lavet en ordentlig afslutning, men jeg kan ikke rigtig finde nogle lister eller andre løsninger. Inden renoveringen var der de gammeldags brune reb, men jeg håber på noget pænere.
Som i kan se at billederne (håber jeg), så er de runde i toppen, samtidig med at der er skråvægge - så ingen almindelige lister kan passe.
Er der nogen der har løst lignende udfordringer, eller bare har nogle gode ideer til en pæn afslutning?
Takker. Henrik
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
En hvid plast fladliste kan formes hvis man varmer den forsigtig med en varme pistol. Du skal nok lige øve dig lidt inden du tager det skarpe sving øverst. Der skal varmes et længere stykke ad gangen, og skydes/sømmes fast efterhånden. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
en pæn bred fuge
@Bredker - jeg tror ikke det kan blive godt hvis jeg fuger det. Det skal jo nærmest rundt om 'hjørnet'.

@ev elmand - det kunne måske godt lade sig gøre med en tynd plast liste. Men hvis det er en fladliste, vil det jo i givet fald kun blive på den ene side. Eller tror du også det kan lade sig gøre med en vinkelliste?
Tegn buen over på en mdf-plade og sav en liste i ønsket bredde. Efterfølgende kan du fræse hvad du måtte ønske af krummelurer og endelig male.
Jeg har kun prøvet med fladliste. Men dog bøjet på den brede led. Så det ser ikke umulig ud med en 20x20x3 vinkel  liste. En liste på 3 m koster vel under 100 kr. så det er værd at forsøge med. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 25% rabat på maling med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også