Tilslutning mellem 3/8" og 1/2"

Hej,

Jeg er igang med at opsætte et væghængt toilet og skal have tilkoblet vand. Vand kommer fra lille hane i væggen med udvendigt 3/8" gevind. Det skal så kobles på den nye cisterne som har udvendigt 1/2" gevind. 

Mit problem er ret simpelt - hvor finder jeg en tilslutningsslange på ca 1 meter?

Jeg regnede med at benytte noget i stil med den her: tilslutningsslange

Kan det passe at man ikke kan få en på 1 meter, eller er det fordi jeg simpelthen kigger efter det forkerte?

På forhånd tak for hjælpen.

Henrik
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du skal søge på tilslutningsslange 1000 mm evt med et overgangsstykke fra 3/8 til 1/2 der popper masser af resultater op hos mig på google f.eks https://www.vvs-eksperten.dk/ror-og-fittings-tilslutningsslanger-flexibel-slange-tilslutningsslange-med-stalflet-12-x-1000-mm-744600264
Ok - det havde jeg også fundet. Men jeg troede at det fandtes med 3/8 og 1/2, men det gør det måske ikke?
 Slangen findes i 500 mm længde. Det dækker da langt de fleste tilfælde. Hvis der er brug for en længere slange må det være fordi den faste installationen ikke er udført hensigtsmæssigt.

Søren O
Tjah Søren O, det ved jeg ikke. Hanen sidder vel ca 15 cm over gulvet som den normalt gør, men i et væghængt er tilslutningen helt oppe øverst i cisternen - og der er 80 cm mellem de 2 steder.
Jeg tror at hvis det skulle laves fra nyt ville hanen sidde højere oppe. 
Hvis man laver det nyt og korrekt så kommer pex slange direkte op og ind i cisternen. Her tilsluttes det den medfølgende ventil.
Det ser ud som om du har beholdt den gamle tilslutning til toilet. Hvis den forsvinder inden for i inddækning så er det ikke ok.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Annonce
Brug et overgangsstykke som jeg skrev tidligere f.eks den her problem løst https://www.vvs-eksperten.dk/ror-og-fittings-messing-fittings-overgang-38-12-spidsmuffe-744951003?gclid=Cj0KCQiA88X_BRDUARIsACVMYD8Xe4MeqZF2NWLl-oUKTh0EQTGOBqKQ7RzSaAZVUG_SnV_PARZzfjQaAjgqEALw_wcB
@mfrost. Tak, det bliver den løsning.

@ev elmand - jeg skal have udskiftet 2 toiletter, og det ene har vvs'eres installeret, og det gjorde han som du skriver. Det var hele badeværelset der blev renoveret. Det andet toilet skal bare udskiftes, og jeg må så i givet fald finde en løsning på det problem du beskriver. Jeg kan godt se at det bliver umuligt at komme ind og lukke for vandet hvis det er lukket inde. Det problem havde jeg ikke lige set komme.
Jeg overvejer lige om jeg kan få plads til en lille inspektionslem - det vil jo løse problemet. Eller?  
Jeg er da glad for at jeg har gjort dig opmærksom på et problem. Jeg er sikker på at du finder en ok løsning. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis