Reparation af huller i væg

Jeg har et par huller i væggen jeg skal have repeteret. Se billede for eksempel. Hullerne er ca. 7-8 cm i diameter. 

Jeg er begyndt at spartle hullerne ud med en fin spartelmasse. Men hvordan får jeg lukket helt til på en måde, hvor det bliver mindst mulig synligt

​Der mangler jo et større stykke med glasvæv, vil det ik’ gøre, at jeg får svært ved at opnå samme struktur som resten af væggen, hvis jeg kun spartler? Men kan jeg sætte et stykke glasvæv i hullet? Hvordan får jeg det i så fald i niveau med resten? Og vil kanten af reparation ikke forsat kunne ses, når der males over? 

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Tag et emne, feks et stykke karton. Skær det i en kvadrat, større end hullet. Brug det som model for bortskæring af filt. Spartl ud - husk tørretid og efter spartling. Derefter slibning og find en stump væv, som du skærer i samme størrelse som pappet. Du er nemlig nødt til at have kanten af krateret fri, for at kunne få det jævnt.
Det havde jeg også overvejet, men vil kanten af vævet ikke kunne ses på trods af maling? 
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Ja, det vil det kunne, da du ikke vil kunne opnå samme antal lag maling af samme slags og tykkelse, så vil du altid kunne se en forskel.
Skal du have det fikset 100% usynligt, så skal du strippe hele væggen, fuld-spartle og tapetsere og male på ny.

 

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også