Støvsugning af grus

Hej

På min gårdsplads med godt 300 m2 chaussésten skal jeg have fjernet de øverste centimeter af det jord og grus, som ligger i fugerne, da der vokser meget ukrudt. Længere nede i fugerne er der rent grus. Efterfølgende bliver fugerne fyldt op med stenmel.

Jeg er her på LDS blevet anbefalet at bruge en kompressor til at blæse materialerne ud af fugerne og lave en skærm, som jeg kan blæse materialerne op på. Jeg har efterfølgende overvejet, om man kan lave en flytbar kasse af plexiglas, eksempelvis på 1x1x1 m, hvor der er lavet hul til blæserøret, så man blæser inde i kassen. I den anden ende af kassen er der monteret en kraftig motor, eksempelvis fra spånstøvsuger eller en kornsuger, så man kan suge grus og jord ud af kassen og dermed lettere få det væk. Er der nogen, som har en fornemmelse af, om det er realistisk og hvilken kraftig støvsuger/sugemaskine, der skal bruges?
Vh
Klaus
 
Hej På min gårdsplads med godt 300 m2 chaussésten... Vis hele indlægget
12 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Nej, der siver ikke regnvand ned i fugerne. Din udluftningskanal bør du føre op over terrænniveau, så du undgår, at der kommer regnvand ind.

fase
Som opfølgning på denne tråd, kan jeg fortælle, at jeg i eftermiddags er gået i gang med en 380 v kompresser (KGK vist nok LT 100) og blæsepistol med 1 m blæserør for at gøre fugerne rene, så der kan blive lagt knust granit i. Det går godt, men det tager lang tid - der er mange furer  . Heldigvis er mange af chaussestenene sat i beton, så de ikke bliver løse, når jeg blæser fugerne væk. En del af gruset bliver blæst væk og kan fejes op, men meget lægger sig i furerne, som er blevet rene. Selv om det måske ikke er realistisk, vil jeg alligevel prøve, om det er muligt at støvsuge det løse grus op. 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis