Valg af vinduer

Nogle der kan anbefalde hvilket mærke vinduer man skal vælge, hvis man gerne vil havde sidehægte vinduer med smalle ramme, så ruden bliver størst mulig og lukker mest lys ind? 
11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Velfac træ/alu
Jeg kigger selv på vinduer PT, og der er Outrup vinduer et godt bud.
Velfac har netop meget brede træ-rammer når man ser deres udstillings modeller i Horsens.

Undersøg evt. hvor du kan komme hen og se vinduerne i udstilling, og selv danne dig et indtryk af hvilken producent du syns bedst om.

 

Velfac laver nogle med meget smalle rammer
I sommers købte og monterede jeg nogle vinduer fra sparvinduer.dk Jeg syntes selv de har nogle ok tynde rammer, men du kan jo selv vurdere. Jeg købte både sidehængslede og topstyrede. Samme ramme på dem alle. 

Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

Annonce
Steensen skrev den 03-01-2021 14:51:09

Jeg kigger selv på vinduer PT, og der er Outrup vinduer et godt bud.
Velfac har netop meget brede træ-rammer når man ser deres udstillings modeller i Horsens.

Undersøg evt. hvor du kan komme hen og se vinduerne i udstilling, og selv danne dig et indtryk af hvilken producent du syns bedst om.

Havde faktisk planlagt at tage til udstillingen i Horsens for at se om man kunne se dem med smal ramme, men vil da også lige tjekke Outrup ud - ved du evt hvor man kan se dem udstillet omkring Vejle?

Wezio skrev den 03-01-2021 15:35:04

I sommers købte og monterede jeg nogle vinduer fra sparvinduer.dk Jeg syntes selv de har nogle ok tynde rammer, men du kan jo selv vurdere. Jeg købte både sidehængslede og topstyrede. Samme ramme på dem alle. 

Ja, synes ikke det ser dårligt ud - vil prøve at tjekke deres Herning udstilling ud, når det igen er muligt.
Jeg købt vinduer hos vinduesgrossisten for 2 år siden, træ/alu. Syntes det er fin kvalitet.
De har en udstilling ved Aalborg, ikke så langt fra Sparvinduer/JNA Vinduer, så kan man se begge udstillinger på samme tur.
Jeg fortryder dog valget af 3 lags glas, da det tager for meget lys. 

Jesper 
http://www.VarmKaffe.dk - en blog om rejser, sejlbåd, have og hus.

Vinduesgrossisten og mange af de billigere producenter har generelt rimeligt bredde rammer det i forhold til ældre vinduer.

Der findes nogle producenter som laver specifikt til renovering af ældre huse både koblede Rudder og termoruder. Der kan man få noget tyndere rammer MV. Tilgengæld er prisen en del højere end hos de gængse steder 

Ask
Kpk har en serie der vist hedder Vision, de skulle have tynde rammer.
Jeg kender ikke kvaliteten kontra andre, men jeg har rigtig gode erfaringer med deres kundeservice..

 Ingen håndværksmæssig uddannelse :-)

Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis