Gammel hus, 2020 bygge regler ?

Hej
Jeg har et gammel hus fra 1960, hvor jeg gerne vil bygge et værelse til, og jeg har læst lidt på isolerings kravene, og er ok at man i følge 2020 reglerne skal isolere med 300 mm i gulv og 300 mm i vægge, men synes at det lyder af meget at skal have 455 mm i loft !, nu vil jeg gerne bygge i kip, og tænker at hvis jeg skal have 455 mm isolering så bliver det nogle voldsomme spær jeg skal have op.
Et andet spørgsmål, man anbefaler også at få en bygge sagkyndig på, er der nogen der har erfaringer med det ?, og hvis jeg "bare" skal lave et rum i kip med gulv varme evt en brænde ovn

Hilsen Renè
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej René
Det kræver ikke de store beregnere kan normalt blot tjekke leverandøren af limtræsbjælke data.
Ville normalt lave det i 45x295 og 45x45 indvendig som forskalling.
Så kan du få lidt op i isoleringsklasse, men svært at vide præcist uden mål og tegninger/skiltes på projektet

Spærene skal jo dimensioneres så de kan bære tag, beklædning o.s.v. og målene har ikke noget at gøre med isoleringstykkelse. Man stropper ned fra spærene til et lag med forskalling.
Det bliver så oftest 500 mm ialt. da der skal være 50 mm fri luft over isolering. Indsender man tegninger igennem trællast handel til spærfabrik så kommer de med beregninger.
Et enkelt værelse som tilbygning er uforholdsmæssig dyr løsning. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis