Faskine - hvordan rense tilløbsrør for blade

Min faskine tager ikke “godt nok” fra. Dvs. ved kraftig regn står vandet op i sandfangsbrønden. Jeg tror at der gennem årene er blevet ført blade ind i tilløbet.

Nu har jeg fået gravet ned til “tilløbet” tæt på faskinen og vil save det over - tømme for blade - og samle røret igen med to skydemuffer. MEN jeg imødeser at der er 1/2 - 1 meter svagt hældende rør nedad mod faskinen som jeg skal rense ud. Klør fem kan jo nå et stykke men hvordan når jeg resten?
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Har du fået hul på rørene kan du spule ud ved at stoppe haveslange ind i rørene med fuld stråle på. Det hjælper naturligvis ikke hvis det er samlet for så skylles blade ned i faskinen.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Slamsuger kan hjælpe dig

Hvis før-omtalte overskæring af røret er let tilgængeligt, kan du evt. bruge en hånd-rive stripset fast på et kosteskaft e.l. for at grave det ud lidt ad gangen, men det er ikke sikkert at dette er nok.

Efter du har fået gennemført hele rengøringen, bør du smide en form for blad-fang eller etablere en rense-brønd imellem sand fang og faskine, til netop at kunne lave rengøringen for dig.

 

Jeg har et stykke sammen trykket stykke kyllingetråd, det sider i sandfangsbrønden i tilløbet til faskinen, og så er det vigtigt at man jævnligt tømmer sandfanget, ved kraftig regn bliver der hvirvlet op i sandfanget, med risiko for at det ryger i faskinen.Hvordan er din faskine opbygget ?
Er det denne her type, er den ikke nem at tømme for blade, og er de "godt" fyldt op kan en opgravning være vejen frem.

Vi prøver igen, i morgen --
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis