Skjul gammelt lampeudtag

Hej,

Jeg bor i en gammel bylejlighed med stuk og lampeudtag lige i midten af rummet. Jeg vil gerne hænge to lamper op og leder derfor efter en måde at skjule selve udtager på når lamperne er hængt op, se billede.

Jeg har købt en lampe rosette men det er ikke lykkes mig at udtænke en måde at hænge den op på når der er både krog og rør i vejen.

Lad mig høre om i har nogle ideer til at løse problemstillingen, på forhånd tak!

Martin
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Martin

Det er fast installation, så må du ikke selv have fat i., du må kun montering en ledning i de muffer som er der i forventer den med grå og blå.

Eller os skal du have en til at opsætte lampeudtag for dig :D

God dag

M.v.h
Elias
EliasB skrev den 02-01-2021 12:05:08

Hej Martin

Det er fast installation, så må du ikke selv have fat i., du må kun montering en ledning i de muffer som er der i forventer den med grå og blå.

Eller os skal du have en til at opsætte lampeudtag for dig :D

God dag

M.v.h
Elias

Hej Elias,

Tak for at du kommer med dit input. Det er ikke så meget selve monteringen jeg har spørgsmål til, men mere hvilken anordning jeg skal købe for at kunne skjule udtaget efterfølgende. 
Hej Martin

Du kan bruge en baldakin, som kan sættes løst henover
EliasB skrev den 02-01-2021 12:34:32

Hej Martin

Du kan bruge en baldakin, som kan sættes løst henover

Også når der skal to ledninger ud? 

Der er lidt mere elegante løsninger.
Krogen skrues af, stål rør puffes lidt op  og holdes fast med en lille skrue ind under kant af rør. Så monterer du et udvendigt udtag. Brune ledninger i klemme L sort i M1 og grå i M2 blå i N
Du har tilsyneladende 2 afbrydere så dine lamper kan monteres på henholdsvis grå og sort. De blå fra lamper sammen med blå i installation.
Kan stålrør ikke puffes op, så kan de med forsigtighed kortes af. Den lille aluminium ring i enderne gemmes og monteres igen efter at de værste gratere er kradset af med skævbider f.eks.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
ev elmand skrev den 02-01-2021 14:00:15

Der er lidt mere elegante løsninger.
Krogen skrues af, stål rør puffes lidt op  og holdes fast med en lille skrue ind under kant af rør. Så monterer du et udvendigt udtag. Brune ledninger i klemme L sort i M1 og grå i M2 blå i N
Du har tilsyneladende 2 afbrydere så dine lamper kan monteres på henholdsvis grå og sort. De blå fra lamper sammen med blå i installation.
Kan stålrør ikke puffes op, så kan de med forsigtighed kortes af. Den lille aluminium ring i enderne gemmes og monteres igen efter at de værste gratere er kradset af med skævbider f.eks.

 Det lyder som en rigtig løsning, det vil jeg forsøge mig med. Tak for hjælpen!

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis