Fuger i badeværelse

Hej alle kyndige gør-det-selv mænd!

På vores badeværelse er der lavet et brusehjørne (to døre der kan foldes ud og ind). En af fugerne under dørene har ikke været tæt, så der er røget vand under døren og lagt sig udenfor, indtil det er blevet tørret op. Det tænker jeg har sat ekstra pres på mørtelfugen lige udenfor bruserområdet, som I på billedet kan se at den er krakeleret. Vil man ligge en gummifuge rundt der ligesom i badet eller er der andre løsninger man kunne lave, eller ting skal være opmærksom på?

Obs ikke den mest kyndige håndværker, så ikke alt for mange fagtermer 😊

På forhånd tak!
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej ikke så meget handyman

Vil holde det helt simpel for dig :D det skal ikke være hård fuge, du skal have lagt silikone fuge i alle indvendige hjørner så det kan rykke sig lidt :)

God dag samt held og lykke med projektet :D

M.v.h
Elias
Tak for det Elias og den dejlige simple forklaring!

Der dukker dog to hurtige spørgsmål op, som jeg håber du kan hjælpe mig med i det videre projekt.

1. Kan man ligge en silikonefuge oven på en hård fuge? (mørtel)

2. Der er bløde fuger i brusenichen, men det her er udenfor brusenichen, så vil man lægge en silikonefuge hele vejen rundt i badeværelset, hvor væg og gulv mødes? Jeg har vedhæftet fire billeder, som tænker kan gøre det mere visuelt hvad de tidligere ejere har lavet af løsning.

De hård fuger ser ellers fine ud, men områderne lige omkring badet er som på det første billede medtaget.
På forhånd tak 🙏
Du bør egentlig skifte de hårde fuger mellem lodret og vandret ud med en blød fuge, som også Elias skriver. På dit første billede ses det tydeligt, at den hårde fuge ikke har forbindelse med gulvet.

fase
Jamen det lugter af at være den rigtige løsning! Men når du skriver vandrette og lodrette, er det så alle de hårde fuger, eller kun omkring samlingerne ved brusehjørnet og gulv/væg mødes?
Jeg mener fugerne mellem lodrette og vandrette flader. I dit tilfælde fugerne ved gulvet. Måske også i hjørnerne, hvor to vægge mødes. Det er sådan mureren gør det.

fase
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis