Ænding af lakfarve

Hejsa...   Til nogle projekter med krydsfineplade i østen og birk, vil jeg godt have gjort træet mørk med lak. ...
Synes ikke jeg kan finde noget farve som kan blandes med en  klar skibslak. Hvad kan bruges der?

Prøver nu at behandle nogle stumper og ser hvad resultatet bliver. Bla. Et forsøg med et mix af lak og triptrap mahogni olie. 

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Velkommen til.
Jeg ville bruge spritbejdse og give pladen farve først. Så derefter et beskyttende lag lak.
Spritbejdse fordi den er nemmere at arbejde med end vandbejdse er, efter min mening.  

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Hvis du gerne vil nøjes med én arbejdsgang kan du bruge lakbejdse. Der som navnet antyder er den kombination af lak og bejdse som du leder efter.

Det har den ulempe at det er sværere at justerer farven med yderligere lag. Så metoden fra PinkHenrik er bedre hvis man vil opnå det perfekte resultat 

Ask
Jeg takker for info:)
Ved slibning af lakken på krydsfiner, hvad er det rigtige grej til dette..? Ville gerne bruge en excenter, men er bange for man kan se slibespor...?
Ingen problemer med en excentersliber, bare du taget det med let hånd.

Inden du bejdser, bør du fugte overfladen let så årene rejser sig. Dem sliber du inden bejdsning.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis