Tørretumbler kondensere ikke

Hejsa

Min Siemens tørretumbler med selvrensende kondenser og varmepumpe har problemer med at fjerne fugten. Den var varmer fint, ligger og svinger omkring de 50 grader. Kondenspumpen kan fint fjerne vandet fra bunden. Når jeg holder hånden for udblæsningshullet foran kommer der også luft ud her, men af en eller anden grund tager den meget længere om at fjerne fugten og når den afslutter programmet er tøjet forsat let fugtigt. Som om kondenseren ikke gør det den skal

Nogen forslag?

Mvh Peter
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvordan fungerer den selvrensende funktion? Kondensere skal med mellemrum udtages og børstes/spules mellem rubberne, da der ophober sig en del slam.
Hvis ellers det fungere så skylder maskinen selv kondenseren for at renholde den. Det er ikke bare lige at komme til den. Så maskinen er konstrueret således at man ikke selv skal foretage sig noget (hvis ellers skidtet fungere)
Jeg har præcis samme problem med vores siemens tørretumbler. Fandt du en løsning? 
Jeg gav op til sidst og købte en ny maskine. Havde fat i supporten hos Siemens og det eneste de kunne "hjælpe" med, var en tekniker som starter taxameteret ved 1250 kr. 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis