Lækage alarm efter udluftning

Jeg udluftede min gulvvarme kredse, men da jeg tændt mit nilan jordvarmeanlæg igen kom der en lækage alarm. Ifølge manuelen betyder det: Jordslange miljø pressostat
- Kontroller system for utætheder.

Jeg kan ikke få lov at kvittere alarmen, så den går væk. Hvad gør jeg? 
16 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du skal sikre dig at der er OK tryk på Brine kredsen. Alt andet lige min 0,5 bar, helst 1 bar så du er sikker på at der er tryk nok.
Evt. min Brine tryk fremgår måske også af manualen.
Du kan ikke resætte/kvittere alarmen før der er OK tryk.
Du skal måske også slukke for strømmen, i 20 - 30 sek. før den kan blive resat/kvitteres.

Trykfaldet kan bl.a. skyldtes luft i Brine kredsen, som på en eller anden måde er kommet ud, derved trykfald.
Eller en direkte utæthed i Brine kredsen, pludselig eller langsom sivning over tid.

Hvad med "årlig" eftersynet. Hvornår har der sidst været eftersyn?
Brinetrykket er lige under 1. Jeg har prøvet at nulstille alarmen uden held, og det hjælper heller ikke at slukke anlægget i 20-30 sekunder. Vi har haft eftersyn for Ca. 1 måned siden
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Du kan kun fjerne  alarmen ved at få tryk på brinen igen.
som nødløsning  kan du fylde vand på brinen, bare fyld på til to bar.

 Der er intet der er umuligt, det umulige tager bare lidt længere tid.

Ved ikke helt hvordan jeg fylder vand på. Jeg forstår dog ikke hvordan brinetryk faldt/læk alarmen blev udløst, ved at udlufte ved hjælp af de markede udluftning ventiler?

Kik efter en ekspansionsbeholder på brinesiden (de slanger der går i jorden). sidder i forbindelse med varmepumpen. ..

Har besluttet mig for at blive en gammel sur mand. -Nu venter jeg så bare på at blive gammel....
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Shortcut: hvad er det jeg skal kigge efter ved ekspansionsbeholderen? 
moffen86 skrev den 01-01-2021 21:24:37

Shortcut: hvad er det jeg skal kigge efter ved ekspansionsbeholderen? 

 At der er væske/brine i den... og at den er under tryk... 



Har besluttet mig for at blive en gammel sur mand. -Nu venter jeg så bare på at blive gammel....
Måske kan ekspansionsbeholderen være gået. Hvis membranen går i ekspansionen kunne det vel give et trykfald. Som skrevet, sluk anlægget på hovedkontakt, fyld vand på brinen til 2 bar og tænd igen. Prøv at “dikke” med en skruetrækker på ekspansionsbeholderen til brinen og se om du kan høre forskel på de to halvdele
Ok, det må jeg prøve. Men hvordan får jeg fyldt vand på? Er der typisk en hane til det? 
Ja der er en hane til det, følg rørene rundt  fra det manometer der er i bund, så finder du dem

 Der er intet der er umuligt, det umulige tager bare lidt længere tid.

Der er yderligere 6 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også