LT-35 6-er diesel 1978

Er der nogen som ved hvor jeg kan finde en hovedrenoveret motor, eller om min kan hovedrenoveres?
Min motor:
Har ikke kørt de sidste 12-15 år, købt ved ophugger.

Starter straks og banker ikke, i tomgang går den rigtige fint og ryger slet ikke, men sætter ud og ryger med hvid røg når der gassens op.
umiddelbart bobler der ikke i vandet, så tror ikke der er utæthed til vandkamre?? 
Vi har pt. tænkt at starte med nye dysespisser.
Andre idéer?
Mvh Henning Grau 

Mvh
Henning Grau 
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Har du skyllet brændstofsystemet igennem (fra tank til dyse)? Hvem ved hvad der har ophobet sig derinde efter 15 år.

god aften
Det er en autocamper jeg har fået fat i og troede jeg bare skulle lave ny bodel (snedkerarbejde)! 
Jeg har monteret helt ny pvc tank, og kun fyldt 20 liter diesel på, samt en flaske dieselrens, som jeg også tror begynder at virke, da den ikke ryger mere ved tomgang.
Men har læst at en forkert dysestråle kan forårsage skade på ventiler?
derfor er jeg lidt nervøs for at lade den køre med lidt høje omdrejninger i et stykke tid, så motoren kunne blive godt varm og måske "brænde" sig selv ren.
Jeg kan meget men er ikke uddannet mekaniker!
Tak for svar 

Mvh
Henning Grau 
Det må være med gammeldags dysere og pumpe. Det kan næsten alle der arbejder med dieselmotorer tjekke. Du skal blot have dyserne afmonteret, så er det meget enkelt at afprøve funktionen når man har en simpel prøvestand. Husk lige at nummerere dyserne inden du afmonterer.

Søren O
hej
Det går jeg i gang med.


Mvh
Henning Grau 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis