Montere ventilationsrist indefra?

Hejsa
Godt nytår 🙂
Jeg har et loftrum, hvor jeg godt kunne tænke mig at øge ventilationen lidt.
Der er pt. Et tegl med ventilationsrist/net i hver ende.mine gavle er ret høje,  så Jeg har svært ved at komme til dem udefra (7,5mtr).. så jeg tænkte på, om I min vidste, om men kunne montere en rist indefra? Jeg forestiller mig en på ø200 eller lign. Burde kunne gøre en forskel, hvis der er en i hver ende af huset? (Gode råd i forhold til om det overhovedet giver mening, er også velkomne🙂)

 Ingen håndværksmæssig uddannelse :-)

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det vil jeg mene er stort set umuligt at gøre indefra. Alene af den grund at du sandsynligvis har hulmur i gavlen som du skal igennem. Det betyder at du skal have et rør af en slags i, så fugt og insekter ikke trænger ind i hulmuren (hvilket kræver et gitter på ydersiden) foruden det at hvis du borer fra indersiden, kan du risikere at stenene springer når boret ryger igennem, hvilket gør hullet grimt på ydersiden, og så er vi tilbage til et gitter..
Så find en lang stige eller endnu bedre et stillads, så du kan lave det ordenligt, husk på at det skal sidde der de næste 20 -30 år, og hver gang du kikker på dit hus vil du se din "fejl".


Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Du kunne også lave ventilation i udhængene
Udhæng er faktisk ventileret

 Ingen håndværksmæssig uddannelse :-)

Hvis du kan komme til indefra kan du vel skære et trekantet hul helt oppe i kippen, og så sætte fintmasket net på indersiden så fugle ikke kommer ind. Men når gavlene er træbeklædte så skal du jo alligevel der op for at vedligeholde med nogle års mellemrum, og så kunne du ved samme lejlighed montere ventilationsriste.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis