2004 Kia Picanto 200.000km mislyd fra motor

Hej, står med en nylig indkøbt A til B, lille øko bil.
Selvom den køre rigtig fint, har den lidt af en mislyd fra motor rummet, for mig lyder det lidt hen i retning af et rigtigt slidt leje, hvilket selvfølgelig skræmmer mig lidt.
Lyder til at komme fra området omkring tandremmen, måske servo pumpen?
Eller er det bare ventilerne der synger en lille sang?

Nogle der har et bud baseret på lyden i videoen (høres bedst i et headset, eller gode højtalere)

"Det er kun et spørgsmål om at finde en hammer der er stor nok"
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Check hvornår den sidst har fået tandrem og om der blev skiftet strammerhjul og vandpumpe samtidig.
Lyden forsvandt efter jeg fik hældt 1 liter olie på dyret.
- selvom det var privat handel, er det alligevel utroligt at man sælger en bil der bogstavelig talt skriger efter olie.....

"Det er kun et spørgsmål om at finde en hammer der er stor nok"
Sådan noget tjekker man vel når man tager ud og ser på en bil ?!?.

Især i den prisklasse kan det meget let have været en piges, som intet ved om biler, eller en fyr som bare var ret ligeglad... Men godt du fik det reddet inden det gik galt ;)
Spurgte meget kritisk ind til olieforbruget og derimellem kom en påstand om at han havde fyldt på for nyligt eller noget i den dur..... Men ja, jeg skulle nok have tjekket olien da jeg var der ude   

"Det er kun et spørgsmål om at finde en hammer der er stor nok"
Det kan da godt være, at tidligere ejer havde hældt på og at det blot er brændt af. Jeg ville nu nok få en mekaniker til at gå den igennem nu.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis