Varmtvandsbeholder - kondens eller utæt

Jeg har den seneste tid lagt mærke til at der periodisk er meget vand på gulvet under varmtvandsbeholderen, det kan godt fylde en kvadratmeter. Det har dog været mere fast den sidste uges tid. Der er en slange fra sikkerhedsventilen til afløb. Hvordan kan jeg vide om det er kondens eller noget der er utæt?
Jeg har den seneste tid lagt mærke til at der... Vis hele indlægget
15 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Ja, sikkerhedsventilen er et godt bud. Når vand opvarmes, udvides det. Kan sikkerhedsventilen ikke åbne, skal det ud et andet sted. Hvis der sidder e5 rundt “greb” på “toppen“ af sikkerhedsventilen. Prøv at dreje på det, så skal sikkerhedsventilen åbne. Ellers læg lige et billede op af ventilen.

Søren O
Jeg har nu prøvet at dreje på grebet og vandet fossede ud af afløbsslangen. Jeg prøvede  at se hvad der ville ske imens jeg lod det varme vand komme ud af en hane, og i det øjeblik kunne jeg ikke se dryp fra under varmtvandsbeholderen, men noget tid rhyet at jeg havde slukket hanen, kunne jeg se at det begyndte at dryppe fra boltene. Er der nogle der kan forklare hvordan det kan være at det umiddelbart kun drypper fra boltene under varmtvandsbeholderen efter brug af varmt vand?
Når du bruger varmt vand kommer der koldt vand ind i varmvandsbeholderen.

Når du så slukker for det varme vand i badet er vandet i beholderen for koldt og vil blive varmet op.
Når det bliver varmet op udvider det sig hvilket øger trykket i systemet.

Dette bør blive håndteret af sikkerhedsventilen, men hvis det ikke funker vil vandet søge andre steder hen 

Ask
Når du bruger varmt vand, kommer der jo nyt koldt vand ind i beholderen og fylder den. I takt med at det kolde vand varmes op, udvider det sig. Hvis sikkerhedsventilen ikke lukker det øgede tryk ud ud, kan det måske komme andre steder.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis