Bredde på dør..

Hej..

Jeg er ved at renovere min mellem gang i kælderen..
Op til den støder 3 værelser, det ene med en dør med karmmål 90..
Men de 2 andre er ikke med mere end 70 cm i karmmål..

Jeg har aldrig brugt de 2 værelser, men da kælderen skal have den store tur skal der også nye døre i der..

Så kommer mit spørgsmål.. Skal man nu man er igang, Ligge en ny overlægger i og gøre døren bredder, altså til karmmål 90 cm.
Eller er det ikke noget problem med de 70 cm..

Det skal siges at på sigt er det planen at de skal bruges til børneværelser..

Hilsen Johnny

Hilsen Johnny
--------------------
When the love for coffee, goes beyond your imagination..
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Johnny

Rent lovgivningsmæssigt, er der ikke noget i vejen med dine døre på 70 cm i kælder jf. BR-S 98 3.7.

Noget andet er, at det sikkert kunne være rart med en bredere dør, men det skal du vurdere.
Personligt vil jeg ikke ændre på dør hullet...
Det er et stort arbejde og effekten er nok ikke specielt stor.
Du kan komme ind og ud nu, det vil du også bagefter.

Det vil være lettere at få bakset møbler ind og ud med en større dør....
Men du vil også få mindre vægplads.. og måske vil det begrænse din møbleringsmulighed... Hvor mange steder kan du placere en 2 m lang seng ?? den er vel 2.1 m lang incl gavl osv...

MVH Njord
Tja.....hvis hverken bredden af dine skuldre eller fruens bagdel overstiger 70 cm, ville jeg personligt ikke ændre dørene, da man næppe vil opnå fordele som vil opveje bøvlet.

Lars

-------------------------
Hej..

Kanon.. Så tror jeg at jeg sætter 70 cm døre i..

Så bruger jeg krudtet et andet sted.. :lol:

Takker for hjælpen..

Hilsen Johnny

Hilsen Johnny
--------------------
When the love for coffee, goes beyond your imagination..
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis