Udnyt pladsen under den overdækket terrassen til redskabsskur.

Hej

Her til sommer skal vi igang med at lave en overdækket terrasse i forbindelse med vores hus.
Vores hus ligger på en meget skårne grund, og på grund af det, vil frihøjden være ca 1,8m i den ene ende af den overdækket  terrasse, og der hvor der er ståhøjde nok under den overdækket terrasse vil vi gerne lave et redskabsskur

Redskabsskur vil blive ca 3x4m, og vil også gerne have det isoleret så det bliver frostfrit (100 mm isolering i vægge, gulv og loft)

men så er det spørgsmålene melder sig.

1: hvordan laver jeg taget, så der ikke kommer vand ned i redskabsskur  fra den overdækket terrasse.

2: hvordan opbygger jeg væggen ind mod jorden? (da endevæggen vil være dækket med jord ca 50 cm op)

Hvis der er en der har lavet noget lignende må vi meget gerne linke til det :D

BR
     Manley

8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ja et tag skal jo være tæt så du laver vel blot et tag der er tæt 😜 jeg ville selv gøre det i tagpap. Der hvor muren støder mod jord kan du bygge det op i fundablokke... 
Du skal nok se det som 2 projekter hvor det ene står oven på det andet   
Start med at bygge skuret, som man ville bygge et skur. Når det skal isoleres er der mange vejledninger at følge.
Derefter bygger du en terrasse oven på skuret, efter de retningslinjer der er for terrasser.
Godt nytår.

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
På dit andet spørgsmål om væggen ind mod jorden så ville der bedste være at grave lidt mere ud så skuret står frit. Alternativt kan du lægge et lag tagpap mellem beklædning og jord. 

Ask
Hej alle
 
 Tak for de svar der er kommet.
 
1: Problemet med tagpapen er at man skal hen og have 2 lag lægter et til tagpappet (200mm 150mm isolering) og et til selve terrassen (100mm), da lægterne til terrassen ikke må ligge på tagpappen.
Er der en måde hvorpå jeg kan reducer denne højde? (lægterne vil blive fastgjord i begge ender.)

2: Murene ud imod den bare jorden vil blive lave i lecablokke som foreslået med tagpap imellem, vil det være en fordel at købe dem med isolering i til dette?  eller kan jeg bruge dem der heder 150x190x490mm også isolere med 100mm isolering på indersiden.

BR
      Manley

hej AskH

Nej Tænker at jeg vil lave alle de mure der er i berøring med jord i leca, da jeg tænker det er en mere holdbar løsning i længden.

men kan jeg isolere på indersiden af Leca med 100mm isolering eller isolere leca lige så godt som normal isolering?

BR
      Manley
Leca isolerer men ikke så godt som fox Rockwool.  Ville dog ikke putte yderligere isolering bagved da du vil ha e svært ved at beskytte den mod fugt. Desuden kommer der lidt mindre kulde ind fra jorden. Ville tro din leca alene er fint 

Ask
En tanke. Ang. muren mod jorden, ville man ikke kunne isolere den udvendigt med flamingo plus plader ligesom hvis man isolerede en sokkel.

Med venlig GDS hilsen Mads

P.S. Har ingen håndværksmæssig uddannelse

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis