Skrue fibergipsplader på træpladevæg

Hej alle

Jeg har lige købt hus med dels glasvæv og savsmuldstapet. Da jeg endelig flytter ind kan jeg se, at tapetet er sat rigtigt grimt op, så nu vil jeg gerne have en glat væg.

I den forbindelse har jeg fundet ud af, at bag tapetet er der nogle træplader på ca. 1,5 cm, og det har jeg læst mig frem til ikke er så godt at fuldspartle på. Så nu har jeg besluttet at sætte fermacell fibergipsplader op på 12,5 mm, da jeg har læst at det er lige så godt som 2 alm. lag gips og lydisolerende.

Nu vil jeg gerne have skruet pladerne på, og jeg kan forstå, at det er nemmest at bruge 30 mm fermacell skruer, men jeg er lidt i tvivl om væggene kan holde til det, hvis de består af 1,5 cm træplader, som jeg mistænker er spånplader. PÅ indervæggen er der 1 lag træplade, isolering og endnu et lag træplade, og på ydervægge mursten, isolering og så træplade.

Mit spørgsmål er derfor - kan det lade sig gøre, at sætte 12,5mm fibercemet fra fermacell op på væggene og skrue fast med 30 mm fermacell skkruer?'

Se billeder.
0 svar
 Følg tråden
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også