Opbygning af gulvarme

Hej,
Vi går og snakker om at få lavet gulvarme i vores køkken/alrum. Køkkenet har stuen som "nabo", hvor den tidligere ejer netop har monteret gulvvarme. Vi ønsker at udvide dette til køkken/alrummet. Lige pt. er der alm. laminatgulv. Det skal siges, at der er kælder under hele huset. Under gulvet i køkkenet er der et hulrum på ca. 10-15 cm. Ingen isolering.

Er det muligt at få lagt gulvarme med så lidt plads (10-15 cm)? I mine ører lyder er ikke af særlig meget, hvis der både skal være flamingo, gulvvarmerør osv.. Vi vil gerne have lagt klinker som gulv til sidst.

I og med at der er lagt gulvvarme i stuen, så må det jo være muligt.

Er der noget specielt jeg skal være opmærksom på? Og hvordan med opbygningen? Kan man bruge den sædvanlige opbygning med flamingo, rionet, rør, støbe gulvet og så på med klinker? Eller er der en bedre opbygning?
1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
er der jord under ekst. gulv  ??.....er ekst. gulv/strøer stabile  ??
hvis disse er i orden kan du blæse flamingo kugler ind og herefter lægge gulvvarme plader direkte på ekst. gulv,
der findes et gulvvarmesystem som er beregnet til netop denne løsning (reflektions pladerne ligger under selve
spånpladen), herefter kan du lægge klikgulv, fliser, tæppe m.v.på som du ønsker dig.
det er lidt svært at forklare på skrift, så håber du kan bruge indput.
Mvh.....dan-49

PS: du er velkommen til at kontakte mig    42315739

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis