Gulvvarme konstruktion

Hej, vi har fået installeret gulvvarme i et ældre hus og er i tvivl om det er installeret korrekt. Der er lagt varmeslanger og varmeplader ud. Men så har de lagt et skalgulv ovenpå med 20mm gipsplader og så selve gulvet ovenpå det. Nu er træ jo en dårlig varmeleder, så jeg synes det virker forkert at bygge et skalgulv imellem varmekilden og selve det rigtige gulv og jeg kan også se at vi skal have fremløbstemperaturen meget højt op før det giver varme. Jeg har prøvet at Google, men har svært ved at finde ud af, om det er sådan man laver gulvvarme eller om vores entreprenør har lavet en fejl?
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hejsa
Hvordan er gulvet opbygget?
Strøer, med sporplader, til gulvvarme, herpå et lag gulvgips, og så et topgulv?

Ingen håndværksmæssig uddannelse :-)

Ja lige præcis. Det er så ikke gipsplader men spånplader, det var mig der skrev forkert 
Det kan gøres på mange måder..
Hvad ligger varmeslangerne i? Spånplader med spor? (Hvor der så er lagt Varmefordelingsplader ovenpå, naturligvis)
Således: ​Klimagulv​​​

Nej varmeslangerne ligger i metal varmeplader. Men det var mere om man kan lægge spånplader ovenpå varmeslangerne inden man lægger selve parketgulvet. Men det ligner det også de gjorde i den video så linkede til, så det er vel sådan man gør det..?
Altså, det kan vist gøres på flere måder..
Jeg har 6mm mdf, mellem slanger og topgulv, men det er også et svømmende laminatgulv..
Din ekstra spånplade er vel med til at afstive gulvet.. men ja, det forlænger  også reaktionstiden, for gulvvarmen 

Annonce
Jeg har same konstruktion i et par rum, synes det fungere fint..
Jeg har 22 mm spånplade og laminatgulv.
Der er 250mm isolering under.
Hvor meget isolering har du under ???

Vi prøver igen, i morgen --
Jeg har 16mm trægulv ovenpå laminat, så jeg må have større varmemodtand end du har med laminat. Jeg tror kun det var plads til 100mm isolering under gulvene, men til gengæld har jeg kælder under 2/3 af huset.
Tror det skyldes du kun har 100mm isolering, der må være dejlig varmt i kælderen  

Vi prøver igen, i morgen --
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Nyhed! Spartelmasse godkendt til Fermacell fra Flügger. 
Få 25% rabat med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også