Ny emhætte larmer

Hej
Jeg har lavet nyt køkken og i den forbindelse installeret ny emhætte med intern motor. Dog syntes jeg den larmer for meget. Mit spørgsmål er om man kan sætte en ekstern motor på loftet og tilslutte den til min nuværende emhætte og kører den udenom intern motor.?
Eller skal man både købe en anden emhætte og ekstern motor.?
På forhånd tak
Hilsen Martin
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvordan larmer den? Er det motorstøj eller "luftstøj"? Hvordan er aftrækket lavet? I flexrør eller fast rør?

En forkert/dårlig aftræksinstallation kan resultere i at emhætten støjer mere end den suger. Du kan evt. prøve at tage aftrækket af emhætten og se om støjen dermed forsvinder?

Kan emhætten suge et A4-papir fast?
En typisk klassiker der gør at en emhætte larmer er selve afkast røret er For lille de fleste emhætter i dag kræver min 150 mm rør og helst glat rør, da en fleksslange yder enormt meget modstand udsugningseffekten bliver reduceret med op til 1/3 og ar risten ud til det fri har for lille åbning...en gitterrist er ikke god f.eks. Alt dette gør at motoren er på overarbejde da den arbejder med for meget modstand og så larmer den. Har emhætten en indbygget motor kan den ikke umiddelbart bruges med en ekstern motor. Og ja en intern motor larmer, en ekstern giver bare LANGT mindre støj. 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis