Montering og sikkerhed

Ohøj derude!

Jeg har lige købt en tørretumbler, som nu står oven på min vaskemaskine i badeværelset.
"Problemet" er blot at der kun sidder et enkelt stik i væggen. Sælger, Skousen, siger at det ikke er noget problem; at jeg blot skal købe en dobbelt-stikdåse med jord, tilslutte det vægstikket, og så ellers huske ikke at køre vaskemaskine og tørretumbler samtidig (så det ikke risikerer at kortslutte)

Jeg kunne dog godt tænke mig lige at høre jeres erfarne mening. Har Skousen ret i at dette er en holdbar - og ikke mindst - sikker løsning? Vi snakker jo trods alt stærkstrøm og i et vådrum.

Se evt. vedhæftede billeder ...

På forhånd tak, og fortsat god juleferie :)

Kristoffer 
 
Ohøj derude! Jeg har lige købt en tørretumbler... Vis hele indlægget
13 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Tusind takker for endelig afklaring!
S. Fabrin skrev den 11-01-2021 11:49:52

Det ser ud til, at der ikke findes et dobbeltstik beregnet til pindjord, altså det fransk/belgiske system. Løsningen på dit problem har så to løsninger
Jeg lover at dette er sidste spørgsmål :)

Hvad med denne her løsning: https://www.avxperten.dk/stikdaase-3-udtag-eu-jord/stikdaase-3-udtag-eu-jord-1-5m-sort.asp
?

Her er ganske vist tre udtag, men til gengæld ser det ud til at den kan tilsluttes mit pinde-vægstik. Og så er der tale om 1,5 m. ledning - er det risikabelt vådrum in mente?

Mvh
Kristoffer

 

Nu skal du ikke love mere, end du kan holde med hensyn til antallet af spørgsmål. Du er velkommen til at stille alle de spørgsmål, du har lyst til   . Jeg forbeholder mig så til gengæld retten til svare på dem eller slet ikke svare.   .
Med hensyn til det viste tristik vil det da fungere, men det skal ikke ligge på gulvet. Det skal hænges op, og når du eller kæresten bliver trætte af se på det, laver du en stikkontakt mere, eller endnu bedre en dobbelt stikkontakt i højde med tørretumbleren.
Jeg sender et billede af, hvordan det kan gøres.

fase
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis