Nyopført terrasse på skråning til skel

Min Nabo har opført en tilbygning på sit hus hvilket ligger 276cm fra skel. Alt det er næsten fint og ser godt ud. Bygning er blevet en smule 25cm for høj i den ene ende. Hvilket kommunen har informeret mig om.
Det der nager mig er træterrassen rundt om den nye tilbygning.
Der er 4 udgange til terrassen fra 4 værelser.
Tilbygningen ligger på et hjørne og vi har en stor
Niveauforskel på vores grunde, det er os der ligger lavest.
Naboen har under opførsel af tilbygningen garvet jord af hvor bygningen skal stå, han har med noget af jorden reguleret terræn helt ind til hæk hvilket står på vores side af skel.
Nabo har fået målt op og afsat skel inden påbegyndelse af bygning dog efter han havde gravet jord af.
Terrassen er bygget ud fra den nye tilbygning og næsten ud til skel på den side af tilbygningen hvor der er mål op.
Terrassen fortsætter så rundt om den nye tilbygning og her er terrassen så ført helt ud i skel som helt ud i hæk her er terrasse fra 180 til 200cm over terræn, hvilket vil sige toppen af hans terrasse ligger i højde med toppen på vores hæk som nogle steder er mere end 250 cm høj.
Denne terrasse er meget lang ca 13 meter den ene vej og 8 meter den anden vej og en dybde på min 2 meter op til 3 meter. = 40-60m2
Så der er tale om en terrasse man kan opholde sig på.
Når der er ophold på terrassen er det som om de står i vores have. Man kan se og høre dem og de kan se og høre os. Hvis de hælde resten af kaffen ud over terrassen og ikke ned på terrassen er det ned i vores have.
Jeg har læst meget for at se om jeg kan finde noget om terrasse opført på skråning mod skel.
Man skal bygge 250cm fra skel men hvis den ikke hæver sig mere end 30cm må man så bygge helt ud til skel?
Kan man bygge ud over skråningen der hvor der er mere end 30cm luft under terrassen fordi man kan lave/måle et gennemsnit højde?
Bygninger i skel må højest være 12 meter hvordan med en terrasse her er mere end 20 meter terrasse.
Der må som jeg læser det ikke terræn reguleres i op til 50cm fra skel.
Jeg har prøvet at tale med min nabo om det jord han regulerede med ned i skel. Han mente ikke han havde smidt noget jord derned. Men han har alligevel efterfølgende kørt ca 20 børfulde væk, hvilket ikke er meget.... i forhold til hvad der ligger.
mit mål for at blive tilfreds kunne lyde at de holdt terrassen på en meters bredde som en slags svalegang så den ikke indbyder til ophold.
Hvem tænker hvad?
Venlig hilsen Pelle.
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg mener ikke der er tale om gennemsnitshøjde på 30 cm, - og personligt ville jeg også være særdeles træt af en nabo, som lavede det på den beskrevne måde.
Link til Gentofte kommune's beskrivelse
Det er ikke befordrende for det gode naboskab, at kræve ting fjernet igen, - men det synes heller ikke som din nabo har handlet særligt hensynsfuldt. Så jeg ville nok bekæmpe den pågældende terrasse med de lovlige midler jeg havde til rådighed, - for deres ophold på den vil være til "evig" gene, - og den er næppe heller befordrende for handelsværdien på dit hus.
Hej DjayDjay og Frank.
Tak for jeres input, jeg har været inde og læse på linket, tak. De skriver det samme som alle andre jeg har kunne læse mig til.
Jeg er ved at skrive til kommunen, da de har bedt om min Partshøring/indsigelse i forhold til tilbygningen.
Ønsker alle lav-det-selv godt nytår.
Vh Pelle

Ved ikke om det er en mulighed, men ellers kunne du jo tilbyde at acceptere at den "ulovlige" ekstra højde på tilbygningen, mod at der bliver en tinglyst en klausul om, at der ikke må etableres terrasse tættere en 2,5 m fra skel.
Og dermed også fjernelse af den nyopførte terrasse. (som jeg vil tro også er, i hvert fald delvis ulovlig)
Ja og et 2,0 m højt “plankeværk” på det højeste sted ved skel.

Søren O
Det er noget siden denne tråd blev oprettet kan jeg se, men faldt over den, da jeg er ude et lign. problem. Hvad blev udfaldet? :)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis