Bekæmpelse af mus i haven

Hej,
Vi bor i et rækkehus med en lille have i et tæt bygget rækkehuskvarter og har oplevet siden efteråret flere muse i haven. Vi har efterhånden fanget 4-5 muse ude i haven med musfælder dog ca. over en 3 måneders periode, efter vi så nogle huler i græsset. Vi har også fanget en enkelt mus inde i huset. Vi bliver ved med at fange muse ude i haven ca. en mus hver anden uge. Vi har en træterrasse i haven og vi mistænker at det er den som lokker musene, da de kan gemme sig under den. Vi overvejer at finde et skadedyrsbekæmpelsesfirma, men er det overhovedet muligt at gardere sig helt fra at muse kan komme ind i haven? 
11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Anskaf jer en kat. Problem løst!  
(Vi har selv tre katte og ingen mus)

Der vil altid være mus udendørs. Dem kan man ikke “bekæmpe”, men en kat vil helt klart holde dem på afstand. 

Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

Huller i græsset - så kommer jeg til at tænke på mosegrise 
Frank Chr. skrev den 29-12-2020 14:51:57

Huller i græsset - så kommer jeg til at tænke på mosegrise 

Det kunne også være sporene efter en korthåret hønsehund på gnaverjagt.   

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Rantzau skrev den 29-12-2020 18:27:55

Det kunne også være sporene efter en korthåret hønsehund på gnaverjagt.    

Nu stod der jo kun huller og ikke en gennemgravet plæne   
Annonce
Med en korthåret hønsehund, findes huller kun i én størrelse - bombekratere.   
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Tak for jeres svar. Min datter er desværre allergisk overfor kæledyr, derfor kan vi ikke få en kat.  
Katten skal jo være udenfor 😉
Alternativt en automatisk musefælde på linket herunder. Dertil at du sætter gnavernet så de ikke løber ind under terressen. Eller uglekassser som vejdirektoratet bruger mod rotter på restepladserne. https://www.specialbutikken.dk/goodnature-a24-automatisk-rotte-/musefaelde.aspx
Sig mig, er i alle skøre?

Mus i haven kan vel ikke være det store problem, eller? Hvad med at flytte i penthouse istedet?

Musemyrderiet kan du fortsætte til du er blå i hovedet, det giver absolut ingen mening. Har du myrdet 10, kommer de næste 10 inden for de næste par uger.

Du kan gøre indbydende steder uindbydende (f.eks. et net langs terrassekanten som Silas nævner).

Hvis du ønsker en have uden dyr: Et hus i Sahara eller Kalahari. Et hus med have er åbenbart helt forkert til dig.

Det er såmænd ikke musene der er det store problem - det er bombekraterne efter en top tunet hønsehund på skadedyrsjagt.   
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis