Afstand mellem gerigter og gulv

Hej allesammen!

I forbindelse med renovering af vores køkken står vi nu til sidst og skal sætte nye fejelister på gulvpanelerne.

Vi er dog stødt på det problem at der er et hul mellem gerigterne ved den ene dør (gerigterne er ikke nye) og gulvet (se billede).

Er der nogen der har et godt råd til hvordan dette kan løses og gøres pænt? Jeg har overvejet enten at lade fejelisten gå ud over gerigten, og så fix-faxe med noget fuge, men jeg er ikke sikker på at det bliver pænt. En anden tanke jeg har haft er at lade fejelisten stoppe ved gerigten, og så enten fuge hullet (men hullet er ret stort) eller save et lille stykke af en løs gerigt af, som kan stoppes ind i mellemrummet, for derefter at fæstne med akrylfugemasse.

Gode råd er kærkomne!

Mvh
Rune

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det mest holdbare er at monterer en sokkelklods. Det passer også bedre til stilen i dit hus.

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
En sokkelklods tilpasses af et passende stykke træ så det passer til dine geriktere og fodpaneler. Den færdige sokkelklods bruges som markering hvor overflødig gerikter og fodpaneler skal fjernes.

Dette fjernes med en multicutter, og klodsen limes på plads med montagelim. Hele molevitten fremstilles og monteres på et øjeblik.

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Tusind tak! 👍
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis