Nyt loft uden dampspærre

Vi har fået nyt loft i vores tilbygning. Kort tid efter mærker vi at det blæser helt ned oppe fra loftet og er rigtig koldt, det informere vi håndværkeren om. Senere opdager vi at de slet ike har monteret en dampspærre over vores nye troldtekt loft, selvom jeg har billeder fra det gamle ødelagte loft hvor man kan se der har været alukraft dampspærre på. De har ikke tænkt sig at lave det om og bruger undskyldningen at det stod ikke i stod på regningen da vi underskrev den? Kan vi gøre noget? 
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Dampspærren er selvfølgelig med til at tætne, men hvis det decideret blæser ned, er der noget andet galt - hvordan er der isoleret og ligger det som det skal? Du skal forestille dig, at selvom dampspærren så var der, så ville trækgenerne være = kuldebro, grundet direkte kuldepåvirkning på dampspærren.

 

Vi fik en isolatør ud fordi vi gerne vil efterisolere på loftet ved det nye loft, men han ville ikke råde os til at efterisolete da der ikke er monteret dampspærre, pga der kan komme fugt i tagkonstruktionen hvis det bliver for tæt og isoleret uden dampspærre
Hej Eddy
Hvordan gik det med loftet. Jeg er rendt i i samme problem, dog er min dampspærre der stadig..
Der er krav om dampspærre. Det er den professionelles ansvar at sikre, at renoveringen er i overensstemmelse hermed.

"Bygningsreglementet kræver, at du sikrer overgangen mellem opvarmede rum og tagkonstruktionen på en sådan måde, at der ikke opstår skadelig kondens, og på en sådan måde, at luftgennemgang forhindres."


Mvh Troels
Hej. Vi har vundet denne sag og de skal komme og lave det om 👍👍
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis