Lime aluminium med hvad ?

Kan dette limes eller skal det svejses?  https://youtu.be/BxTYgXakfyw


Bornholm er et dejligt sted.
10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Ja det er en selvbalancerende elektrisk cykel eller "electric unicycle" på Norsk "enhjuling" ...Jeg lyver gerne men ikke om dette her 

Bornholm er et dejligt sted.
Prøv at finde en smed eller maskinværksted, der kan svejse aluminium frem for at lime det.

fase
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
tak 

Bornholm er et dejligt sted.
Der er lockdown kan det limes eller er det bare salgssnak ? 

Bornholm er et dejligt sted.
Hvad er lockdown? Når jeg søger det minder det om at lukke ned for virus.

fase
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Du kan bruge epoxy. Du sliber fladerne rene, og limer. Epoxy er utroligt stærkt og limer aluminium fint. 

Elektronikteknikeren
Der er vel ikke mere lockdown end at mange håndværkere er lagt ned af arbejde, så det må være muligt at finde en smed
Jeg tror det blir svært at reparere. Ligner sprøjtmetal. Dvs legering der er støbt, ikke ren alu.
Alt andet lige er dit emne trykstøbt alu. Og du vil helt sikkert ikke kende legeringen, så glem at svejse.
Men lim det i stedet. Epoxy er som nævnt nok det bedste. afrens totalt og lave en plade del du kan lime på uden på det eksisterende emne, at lime i brudfladen er optimistisk, specielt da vi jo ikke kender den og de belastninger der er i området :-) Renhed og fedtfri er kode ordene... og du kan lime udenpå en pulverlak... men husk på at du i så fald reelt limer på malings laget (pulverlakken giver en plast hinde) og ikke grundmaterialet, så slib ned inden limningen. Søg lidt på hvilken epoxy der er bedst egnet og husk at holde temperatur og fastholdelses / presse tiderne.

Du skal helst lave en plade del (brug evt noget rør du tildanner) så den følger / omslutter det skadede område og når du har limet der fast vil det bære emne du har lavet reelt holde emnet sammen hen over revnen. så det er limet fast på hver side af revnen og dermed flytter belastningen fra det revnede område over i det støtte emen du har lavet :-)

Jeg håber det giver lidt mening, md den snorklede beskrivelse....

Kig på nettet efter den rette lim/epoxy type:
https://www.google.com/search?q=glue+aluminum&rlz=1C1GCEU_daDK917DK918&oq=glue+aluminum&aqs=chrome..69i57j0i22i30j0i22i30i395l8.3822j1j15&sourceid=chrome&ie=UTF-8

MVH Njord
Det er hverken snørklet eller snorklet - det er værd at forsøge. 

Bornholm er et dejligt sted.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også