Facadeplader forskel i kvalitet (Cembrit / Nordic Fibercement)

Hej,

skal til foråret til at bygge skur og er ved at se på facade plader. Har 16 kvm overflade at dække ca, og er i tvivl om hvilke plader jeg skal vælge. Nordic Fibercement i antracit (5,5x400x800) koster 4000 i indkøb for 16 kvm, hvorimod Cembrit plan mini (6x594x1194) koster 12000 i indkøb til 16 kvm. Jeg er ikke i tvivl om at Cembrit er bedre kvalitet, men er i tvivl om de facade plader er det samme som facade plank? Kan se Cembrit er gennemfarvet hvorimod Nordic ser ud til at være malet. Så umiddelbart hælder jeg til Cembrit da det nok er det der holder sig pænt længst (har set malede facadeplank der er begyndt at skalle).

Men er det korrekt antaget at det er den primære forskel på den voldsomme pris forskel? at den ene er gennemfarvet og den anden er malet? og kan det ikke godt betale sig at give det mere for at undgå ærgerelse over en potentiel afskalning om 5-6 år?

Hvis nogen har erfaring med nogen af pladerne er jeg meget interesseret i at høre om det :)

mvh
Søren
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det forholder sig lige modsat de gennemfarvede ertenitplader falmer ENORMT meget og hurtigt når de udsættes for direkte sollys hvorimod de malede holder farven. De malede er af typen fibercement. Jeg satte selv nogen op på mit tidligere hus for ca. 15 år siden og de ser stadig pæne ud. Så hvis du vil holde farven så gå uden om cembrit plan mini
Hej mfrost,

tak for dit indspark. jeg tror jeg går med fibercement. tror jeg tager Ivarplank / Cedral så matcher det også gavlenden. eneste sted jeg kan se at min gavlende i fibercement fra Ivar har problemer er ved nogen samlinger hvor det er begyndt at skalde, og tror det er fordi håndværkerne der monterede dem ikke malede enderne der hvor de skar dem. overfladerne ser stadig rigtig fine ud.

Tror måske jeg tager den Cedral Click, den ser ret fin ud, og nemt at montere med fer/not.

mvh
søren
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også