Stikkontakter virker ikke efter lampe-opsætning

Hejsa. Jeg har forsøgt at sætte en lampe op i min nye ældgamle lejlighed :)
Nu virker fire af stikkontakterne dog ikke, og lampen er heller ikke sat til. Er der nogen, der kan gennemskue hvad jeg skal gøre for at få stikkontakterne til at virke igen - og efter det få sat en lampe til? Jeg kan ikke huske hvordan de var samlet før jeg begyndte at pille
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Der er en blå ledning uden forbindelse. Den sætter du i den dobbelte samlemuffe i samme hul som de andre blå. Den  brune forbinder du sammen med de sorte. Så burde dine stikkontakter virke igen.
Hvis den gule er rent gul altså ikke gulgrøn, forbinder du den  brune fra lampen til den og den blå fra lampen til det ledige hul i samlemuffen med blå ledninger.


fase
Tusind tak for hjælpen! Stikkontakterne virker nu, og lampen er sat til. Er det korrekt, at den sidste ledning bare skal hænge løs? 
@mfrost, ja det har jeg lært nu   
Hvis ellers alt andet virker, sætter du bare en samlemuffe på den. Men har du forestillet dig, at lampen skal hænge uden aflastning og uden afdækning i form af f.eks. en baldakin?

fase
Nej, det var blot for at tage et billede. Den sættes fast på krogen, og der er en baldakin længere nede på ledningen. Igen, tusind tak for hjælpen.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis