Unidrain selvrensende vandlås - erfaringer?

Hejsa

Jeg har et Unidrain linjeafløb, og er irriteret over at jeg 1-2 gange om ugen skal rense trevlesien (Ja, huset er fuld af piger).. Det er den model med klinker ovenpå, så det er lidt bøvlet..
Jeg har nu set at der er flere producenter af selvrensende vandlåse, og overvejer sådan en..
Har nogen af jer erfaring med disse?
Jeg har set på den fra No1, og den fra Cleandrain..​
No1​​​

Cleandrain​​​


 Ingen håndværksmæssig uddannelse :-)

8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg forstår ikke helt ideen med den. Altså risikerer man ik bare, at der kommer en tilstoppelse længere ude i afløbssystemet, som man så ikke rigtig kan fjerne selv? 

Mvh. Christian M
 

Christian M skrev den 28-12-2020 08:57:53

Jeg forstår ikke helt ideen med den. Altså risikerer man ik bare, at der kommer en tilstoppelse længere ude i afløbssystemet, som man så ikke rigtig kan fjerne selv? 

 Er en vandlås ikke primært til at holde lugt ude? 


 Ingen håndværksmæssig uddannelse :-)

Jo... Efter vandlåsen i en bruser er rørerne vel ret hurtigt i 110mm så skal der meget hår til at stoppe dem 🤗

Købte du låsen? Er selv på kig efter den. Virker det? 
Ja, jeg købte en Cleandrain. Der er e Verde til forskel!
De har vist forbedret designet efterfølgende.. min var vist 3d-printet, og fra en opstartsfase.
Før rensede jeg den en gang om ugen.. nu er det nærmere en gang i kvartalet! 🙂

 Ingen håndværksmæssig uddannelse :-)

Annonce
CleanDrain virker en smule uprofessionelt, deres vandlås er udsolgt, de modtager ikke bestillinger og de kan ikke sige hvornår de igen får nogen på lager.
Vi har no1 fra jem og fix. Den virker langt bedre end den orinale, der skulle tømmes hver 3 måned. Den nye har nu siddet i et halvt år uden at trænge til at blive tømt. Jeg kigger når jeg renser risten.
Jeg har ikke rist i, da den skulle tømmes dagligt..
Og med et af de der afløb, hvor der er klinker ovenpå, så det er lidt besværligt at komme til.
skulle jeg lave afløb i dag, havde jeg helt klart valgt et af dem, hvor der en almindelig rist ovenpå.

 Ingen håndværksmæssig uddannelse :-)

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis