Kan jeg få softclose til mine skuffer ?

Jeg har gået og fiflet med ideen om, at lave softclose i vores køkkenskuffer.
Men, kan jeg det ?
Kan se, at ikea har noget som man kan montere oven på skinnen, men der er maks 0,5 cm luft på hver side af skufferne.

Det er denne type skinne
12 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ingen hjælp at hente, til denne type skuffe ?
du kan måske skifte skinner også?
Ved ikke om du har set disse
Link til Beslagkassen
De har nogle både til metalskuffer og træskuffer, men kan ikke se, om de kan bruges i dit tilfælde.
Jo det har jeg, men skal de virkelig bare monteres i kanten af skabet ?
Stikker det lille stempel så ikke ud, og knækker konstant når man leder efter noget i skufferne ? :/
Dem som monteres oven på skinnen og en på selve skuffen ser smarte ud, men jeg tror simpelthen ikke de kan nå at være imellem skuffe og skab.
Annonce
Jeg har ikke den store forstand på det, men jeg tror ikke, at de skinner der kan monteres på mine skuffer.

Der er som sådan ikke glideskinner på, det er bare ruller skufferne kører på og i.
Hvad med sådan en som ernedest på denne side ? sammen med dens holder, som er ved siden af
https://www.beslagskassen.dk/k%C3%B8kken_l%C3%A5ge_skuffe_d%C3%A6mpere-c-122_136.html
Jeg kan ikke rigtig se for mig, at de skal kunne bruges. Desværre, for det er jo suverænt det nemmeste system.

Som sagt, så er der maks 0,5 cm frirum på begge sider af mine skuffer, om som jeg kan se på tegningerne, så fylder det system 0,9cm.
Men det kan være der ikke er andet for end, at prøve og bestille en af hver.
Plus mine skuffesider er af metal/aluminium og har justeringsmekanismen siddende der hvor man skal montere delen på selve skuffen.
Jeg har bestilt nogle stykker af disse fra HTH til click og collect i dag, så må vi se om det virker tilfredsstillende til skuffer.
Tror nok de er ment til brug i skabe, men nu prøver jeg :)
Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis