Udskiftning af ledning i radiohuslampe

Hej
Jeg ønsker at skifte ledningerne på mine radiohuslamper. Dog har jeg problemer med at adskille fatningen og håber, at der er nogle herinde, der kan være behjælpelige :)
Fatningen er en porcelænsfatning. De to dele giver sig slet ikke. Er det korrekt forstået, at man skal trykke på en “lås” med en skruetrækker samtidig med, at man drejer de to porcelænsdele fra hinanden? I så fald, hvor sidder denne lås?
På forhånd mange tak
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Lidt svært at se men det er oftest en del af sidekontakten der har en lille flig som skal trykkes ned. Sidder den ikke ned i klokken 17 på det nederste billede ? 
Men porcelæns fatninger kan godt "gro fast" så der skal  tages ved. Men kan den rokke en anelse begge veje så skal der en skruetrækker ned på fligen. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Så lykkedes det på den ene af fatningerne :) mange tak for hjælpen!
Her ses jo nu tydelig nogle takker nederst i den yderste ring. Og mon ikke det er palen ses som skal skubbes ned.
Men det kræver flere hænder. Jeg siger nogen gange at hvis vorherre havde været klar over at vi skulle adskille fatninger som denne, så havde han sat en arm mere på.
Den 1. hånd på bund af fatning, den 2. på øverste ring og så 3. holder skruetrækker/pal nede. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis