Udmåling af kvadratmeter

Hvordan finder jeg ud af hvor mange kvadratmeter der er i dette rum. 
12 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
3,745 x 1,365 = 5,11
1,74x(1,365-3,40) = 3,54
ca 8,65 kvm

Hvordan finder jeg så midten af dette rum da jeg skal til at sætte troldtekt loft op. Jeg har hørt jeg skal finde midten af rummet også måle 30 cm ud til hver side så har jeg første forskalling. Efter det skal jeg bare kører ud til siderne med en centermål på 60. Kan man regne med det går op i hver side? 
Prøv at tegne dit målfast op på et stykke kvadreret papir i målforholdet 1:20.
Dine 374,5 cm svarer til 18,75 cm
Dine 340 cm svarer til 17,00 cm
Dine 136,5 cm svarer til 6,83 cm
Dine 174 cm svarer til 8,70 cm

Så prøv at tegne dine Troldtekt plader ind i samme målestok.
Det kan godt koste noget papir inden du finder den rigtige løsning, men det er jo nærmest gratis.

Søren O
Først vi vide hvilken retning huset har. En gammel regel siger at linjer inde i huset bør følge længderetningen, ellers bliver man skør i hovedet ! !
Man skal planlægge det på en måde så sidste stykke ud imod væggen ikke bliver for lille. Det vil ofte være et kompromis i den type rum.
Hvis vi siger at plader skal ligge i samme retning som linjer på dit papir.
1.
Så er det i første omgang (174 / 60 = 2,9 ) altså næsten 3 plader. Det betyder så en række i  midten og 1 række i hver side på 57 cm Helt Perfekt
Så skal vi kontrollere hvordan det ender ude til venstre. 374,5 - ( 57 + 60 +60 +60 +60 ) = 17,5
Så helt ude til venstre får du et stykke 17,5 cm Det er nogenlunde ok
2.
Men de 2,9 plade kunne jo også være 2 hele og så 2 smalle på hver 27 cm (27 + 60 + 60 + 27  ) = 174 meget  godt da du begynder med næsten 1/2 plade
Og så helt ude til venstre (  27 + 60 + 60 + 60 + 60 + 60 ) = 327    374,5 - 327 = 46,5  Det er jo perfekt
Jeg ville fortrække eksempel 2 hvis plader skal ligge den vej. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Annonce
Pladerne skal ligge denne vej så hvis jeg siger 60+60 så får jeg kun 8 cm ude i hver side? 
8 cm. “strimler“ er ikke ret stabile, og eventuelle skævheder vil tydeligt kunne ses. Så mit forslag vil være hel plade i midten og 38 cm i begge sider.

Søren O
Det er perfekt at begynde med 38 cm  nederst så slutter den afdeling med ca. 38 cm og helt oppe slutter du med 36 cm det kan ikke blive bedre.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Hvordan får du det til at give 36 helt oppe jeg syntes når jeg regner på det at jeg mangler 2 cm helt oppe hvis den begynder med 38 i bunden og skal have 340 helt oppe 
Skal jeg så bare starte med 40 i bunden? 
Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis