Lampudtag for mange blå ledninger

Hej alle

Hvad gør man når der er 4 blå ledninger og kun 1 N? De kan ikke alle sidde deri på engang

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det kan være nødvendigt med en “løs” samlemuffe til nogle af de blå ledninger. Der skal være en ledning mellem den løse samlemuffe og N i lampeudtaget.

Søren O
Øh hvad skal det lampeudtag bruges til for det er samlet forkert... pkt.1 der mangler en fase ind, pkt. 2 jord er ikke med i lampeudtag på trods af at det er tilstede. Pkt. 3 Den sorte og brune fra de blå muffer bør udskiftes til blå ledere for at undgå forveksling. Jeg ville samle alle de blå i en dobbelt muffe og så en blå leder derfra til lampeudtag.
mfrost skrev den 26-12-2020 16:39:02

Øh hvad skal det lampeudtag bruges til for det er samlet forkert... pkt.1 der mangler en fase ind, pkt. 2 jord er ikke med i lampeudtag på trods af at det er tilstede. Pkt. 3 Den sorte og brune fra de blå muffer bør udskiftes til blå ledere for at undgå forveksling. Jeg ville samle alle de blå i en dobbelt muffe og så en blå leder derfra til lampeudtag.

 Mangler en fase.....? Nu er det jo ikke er lovkrav at der skal føres fase ud i lampeudtag.

Jeg montere feks aldrig fast fase i lampe udtag, der er meget større risiko for at folk der skal hænge lamper får stød når der er fast fase monteret.
Og man kan ikke ud for et billede se om jorden er aktiv eller ej...🤷🏻‍♂️

Jeg er dog enig i at måden nul ledningerne er samlet på ikke er korrekt.
Jah ok, men plejer nu som oftest selv  at trække en med selv, men gør mig primært i industri... så nok derfor...
mfrost skrev den 26-12-2020 19:31:20

Jah ok, men plejer nu som oftest selv  at trække en med selv, men gør mig primært i industri... så nok derfor...

 Ok det kan selfølgelig have sine fordele når det er i industri..👍🏻

De klemmer er beregnet til maks. 5 ledninger. Men så skal de være ny-af-isolerede. Har de været spændt fast i muffer så er enderne lidt skæve. Men 4 ledninger i N klemme er ok. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis