Vaskbar guldmaling?

Konen er blevet inspireret af et tv program og vil forsøge sig med guldfarvet klinkefuge i køkkenet.

Jeg skal bruge noget guldmaling til formålet, der er holdbar og vaskbar, så vi ikke står med et resultat, der er klar til udskiftning efter 6 måneder.

Vil jeg alternativt selv kunne blande fx. guldmaling med en glans 50 og dermed opnå et nogenlunde holdbart resultat?
10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ikke at jeg har et godt råd om guldmaling. men du bør sende din kone til psykolog eller lign. Metalliske partikler som der alt andet lige er i Guldmaling, hører ikke hjemme et sted hvorman håndterer fødevarer.
fuerzzz1 skrev den 26-12-2020 14:40:57

Ikke at jeg har et godt råd om guldmaling. men du bør sende din kone til psykolog eller lign. Metalliske partikler som der alt andet lige er i Guldmaling, hører ikke hjemme et sted hvorman håndterer fødevarer.

Dine tidligere indlæg og svar taget i betragtning, kan det diskuteres, hvem der kunne have brug for lidt professionel hjælp. 

Så hvis du blot holder dig ude af tråden, så er jeg sikker på, der er folk med noget lidt klogere at sige, der vil byde ind. 
Jeg synes heller ikke at "guldstøv" i maden lyder lækkert...
Jeg ville måske forsøge med en guldmaling på olie bassis, og så give et lag lak oven på.

Under alle omstændigheder ville jeg lave et forsøg først på en plade eller lignende hvor du laver en fuge som du så maler. Det ville være surt at stå med et resultat der ikke lever op til hverken tv udsendelsen eller forventningerne   

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Jeg forventer helt klart heller ikke, at det skulle støve på noget måde. Ellers bliver projektet kasseret på forhånd.

Har et felt klinker på væggen i kælderen, der alligevel skal ned. Så det bliver prøvevæg, før det ryger op i køkkenet.

Det skal kunne tåle at blive vasket med vand og sæbe. Det er eneste krav. Kan oliemaling og lak holde til det? 
Jeg har malet nogle fliser (og dermed fugerne også)  med almindelig maling til døre og vinduer på vores bad/wc i vores tidligere hus og det har holdt rimeligt godt (det skal dog siges at vi ikke brugte badet).
Vi tørrerde selvfølgelig fliserne over med en klud ind i mellem (almindelig rengøring), men de bliver selvfølgelig ikke "misbrugt" som et køkken gør.

Annonce
Du er godt klar over, at det ikke kan ændres igen! Male gulvfuger er no go. Den smule dæklak, du kan pensle ovenpå “guldet”, holder ikke til sliddet.
Kunne man lægge bladguld i fugerne og lukke med shellak?

Udvikling af embedded elektronik til industrielle løsninger: www.FAVetronics.dk

Jeg er godt klar over, at det er en speciel manøvre. Netop derfor vil jeg gerne gøre det rigtigt første gang, hvis overhovedet.
Går det galt må jeg banke klinkerne ned igen. Værre er det ikke.

Som tidligere nævnt har jeg et testareal i kælderen, der alligevel skal ned. Så det bliver afprøvet der, før det ryger I køkkenet. 
Jeg har svært ved at se at det skulle være et specielt problem fordi det er guld maling, eller hvilken som helst farve.
Der findes jo også "fugeopfriskere" som i bund og grund vel bare er maling i en "smart pen", så man slipper for at holde tungen lige i munden med en pensel.  

De fleste af guld-fugerne man ser på tik-tok/youtube er en scillicone iblandet guld partiklerne, som de fuger fliserne efter med, frem for den "almindelige" efterfugning.

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 25% rabat på maling med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også