Energitilskud, erfaringer?

Hej.

Jeg har søgt energitilskud tilbage i start november,  men har ikke fået svar endnu.

Vil høre om der er nogen der har søgt, færdiggjort renovering og fået tilskudet? Matchende beløbet i fik det som i forventede at få?

Jeg spørger fordi at der stod vi ku få tilskud op til 210.000 kr for det vi skal have lavet, vi skal have total renoveret et gammelt hus med elvarme. Vi har ikke fået svar, og jeg tror vi får afslag da puljen er opbrugt.

Der kommer en ny pulje som man kan søge engang i det nye år, problemet er at vi har fået tilbud fra håndværkerene, og de vil gerne have svar senest d. 31 januar på om de skal lave det eller ej, og man må ikke lave en aftale med håndværkeren før man har fået svar på om man har fået tilskuddet.

Så hvis vi får afslag, så skal vi vente indtil de åbner en ny pulje før vi må lave en aftale med håndværkeren.  Hvis der nu er nogen der har stået I lignende situation og kun fået en brøkdel af hvad man regnede med , så kunne det måske svare sig at droppe tilskuddet og bruge håndværkerfradraget istedet for?
23 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg mener man får det ansøgte udbetalt. Man bliver ikke "straffet" for at få et godt tilbud, medmindre tilskuddet dækker mere end 100%. Kan dog ikke personligt bekræfte.

Men kan informere, at jeg ansøgte d. 18 oktober og har stadig intet hørt, så jeg forventer også afslag.
Tak for svar.

Det lyder til at det godt kan svare sig at vente til de åbner op igen hvis de udbetaler et fast beløb pr ting man får lavet.

Jeg kunne se at de eksempelvis gav 59.000 til skift af vinduer og de beregnede at det ville kost 214.000 at få skiftet. Vores tilbud lyder dog kun på 100.000, så det kunne godt være at man fik mindre i tilskud når man betalte mindre end de regner med.
Den samlede renovering koster 1.6 millioner.

Jeg kan ikke lige huske alle tingene jeg har søgt til, men vinduer gav 59.000, jordvarme gav ca 40.000, så har jeg søgt til isolering af mure, loft og gulv og så skifte til vandbåret varme.

Det render hurtigt stærkt
Ja, det er et anseeligt beløb - man kan næsten bygge et nyt hus for 1,6 mill  

Sådan som jeg læser det er det ikke 30% af den samlede søgte sum, men max 30% af de enkelte investeringer.

Så det er meget forvirrende skrevet, hvis du så kan få 59000kr tilbage på en investering på 100.000kr
Annonce
Det jeg mente var at den anslåede udgift ifølge deres hjemmeside lød på 214.000.

De 100.000 er det jeg har fået tilbud på af håndværkeren
Præcis.

Sådan som det umiddelbart står beskrevet kan du max få ~33000kr i tilskud på den vinduesentreprise til 100000kr selvom de har anslået den til 214000kr. Men det står umiddelbart meget gnidret, så kan nemt være at tilsagnet er på baggrund af deres estimater og så kan det for mange være en ekstremt lukrativ ordning.

Dit eksempel illustrerer udemærket dette - altså at du muligvis kan få tilskud på baggrund af en estimeret pris som er mere end 100% over den faktiske udgift.

Se gerne det billede jeg vedhæftede i et svar lidt nede i denne tråd: LINK
En anden har spurgt Energistyrelsen om de 30%, og der reguleres kun ind hvis tilskuddet overstiger udgiften. 
Tak for det.

Jamen så er det en ren gavebod og jeg forstår stormløbet på puljen og de lange svartider. Det er en massiv håndsrækning til både håndværkere og husejere.

Der bliver en endnu kraftigere efterspørgsel efter faglærte og vi må forvente stigende priser på byggeri i 2021.

Lige nøjagtig mht vinduer er der skrappe krav og så vidt jeg har fået fortalt er der kun begrænset producenter det kan efterleve de krav. Jeg ved ikke hvilke, men du skal nok være sikker på at de vinduer du køber kan overholde de krav. Det er ikke bare nye vinduer.

Jeg har søgt om ventilationsanlæg d 16 oktober og har fået tilsagn.

Der er yderligere 13 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis