Manglende snavsfilter?

Jeg har døjet med at få varme nok på husets fjerne radiotorer, og kom i tanke om min vvs’er havde rådet mig til at rense filteret til fjernvarmen en gang i mellem.På mit anlæg ser der ud til at være to haner, som jeg begge skruede af efter at have lukket for frem- og tilbageløb.Jeg havde forventet at jeg kunne tage en rist eller ring ud, men i begge tilfælde var der bare en lang tap som del af selve skruen. Begge var i øvrigt ikke specielt beskidte.
Er det sådan, jeg skal forvente filteret ser ud? Synes bare at huske at vvs’eren rengjorde en ring, da han fiksede det for et par år siden.
11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det der er ikke et snavsfilter

 Der er intet der er umuligt, det umulige tager bare lidt længere tid.

Det er den

 Der er intet der er umuligt, det umulige tager bare lidt længere tid.

Ja, det er et snavsfilter

Søren O
Hofor tegningen er vel sådan en principiel tegning og ikke specifik over dit anlæg. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Dit sidste billede er et Y-filter, som skal renses ind imellem
husk at lukke ventilerne før du åbner filtret, ellers kan du få ret så meget vand ud!

 

Tak for svar. Der var nu ikke meget snavs i den, så det må være noget andet, som forhindrer varmen i at nå rundt. Så på den igen med at motionere ventiler,
Har du haft pakdåserne af og motioneret ventilen bag stiften?
Nej. Hvad bruger du af værktøj til det?

Normalt prøver jeg at trykke stiften ind fx med svensknøgle og se om den ryger tilbage forholdsvist hurtigt. Hvis den gør det, burde den virke, eller?
Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis