Faldstamme - vakuumventil

Hej

Jeg bor i et hus fra 1969. På det seneste oplever vi, at kloaken på 1. sal samt den i badet i stueetagen er begyndt at lugte. Derudover klukker vandlåsen i brusenischen når vi bruger håndvasken i badeværelset.

Jeg har læst mig lidt frem til, at det nok skyldes vakuum i faldstammen. Jeg har i den forbindelse været på loftet hvor jeg kan se, at faldstammer starter/slutter. Det ser dog ud til, at den bare er proppet til med noget der ligner isolering (jeg har ikke rigtig lyst til, at tage det op....). Ville det rigtige ikke være, at montere en vakuumventil her? F.eks. sådan en:
https://www.lavprisvvs.dk/purus-vakuumventil-110-mm-i-hvid-1000131924

På forhånd tak og glædelig jul!

Mads 
Hej Jeg bor i et hus fra 1969. På det seneste... Vis hele indlægget
11 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg har aldrig hørt om 3 typer afløbsvand. Det er også en ulogisk benævnelse. Den værste kommer jo fra vask m.m. Altså den der indeholder flest kemikalier. Fra toilet er det nemt at rense.
Men det er en helt anden diskussion som ikke har noget med trådstarters problem at gøre.
MadsDK
Nu har jeg ikke været hele tråden igennem. Men præcis sådan lyder det hos datter og Svigersøn. De har egen trixtank og pumper spildevand hen i faskine.
Ham der laver den årlige tømning kunne se at de brugte noget toilet papir som ikke kunne opløses. ( Fra Rema 1000 )
Det laver et lille (bjerg)  ude i trixtank op imod udløb fra huset. Når der så blev næsten stoppet klukkede det i afløb og lugtede ind imellem. ( der er dog ikke så meget chance for overtryk i så lille et kloakanlæg)
Efter at dæksel  er løftet og der er skubbet lidt til " bjerget" kører det igen.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis