For lidt gulvvarme i rum

Jeg har den seneste tid forsøgt at indregulere mine gulvvarme kredse, da der var problemer med varme i et rum, og det lykkedes sådan set at få løst, synes jeg. Jeg kunne få omkring min 23 grader i alle rum, men de her dage med koldere vejr udenfor, så kan jeg max få omkring 20,5 grader i et af rummene, mens det er fint i de andre rum. Hvad kan årsagen være til det? Jeg har prøvet at justere på flowet uden held. Kan det være fremløbstemperaturen der skal være højere? Den står på 35 grader? 
Jeg har den seneste tid forsøgt at indregulere... Vis hele indlægget
13 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Sådan som pumpen er irret/rustet, ligner det at være din brine pumpe (den der pumper væske ud i jord slangerne).
Der burde være en tredie pumpe, måske også indvendigt i din jordvarme unit, til dit centralvarme anlæg.

 

Er det helt udelukket at det kan være fremløbstemperaturen der skal stilles på? I forhold til indregulering af flow, så stod 11 af kredsene på N (fuldt flow) og en enkelt på 7. Kan der være nogen god grund til den indstilling?

Efterfølgende forsøgte jeg at indregulere udfra en beregning baseret på kvm størrelse, og startede dernæst med indstille alle kredse ud fra den beregning, dernæst skruede jeg flowet op i de rum der manglede varme indtil det virkede i de rum (der manglede varme før min egen indregulering). Efterfølgende har jeg skruet op i de andre rum hvor der var behov. Da der kom mere kulde, faldt temperaturen ret kraftigt i rummene der var problematiske fra start. 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis