Gulvvarme

Hejsa

Jeg har en to-etages villa hvor der er lagt Danfoss Living gulvvarme. Stueetagen er lagt i beton og har 6 kredse. Shunten sidder i kælderen.
Førstesal har 4 kredse og er lagt i trægulv med laminat top. Shunten sidder i kælderskakten, så i praksis mellem stuen og 1.sal.

Jeg observerer at der løber fint varmt vand til begge shunts, men det er begrænset hvad der kan skubbes ud i kredsene. Stueetagen kan lige holde sig nogenlunde varm i øjeblikket, men førstesalen er kold. Stuen ligger omkring 22 grader, men 1 salen svinger mellem 19-20 grader. Jeg har sat target tempratur på alle fælerne til 25 grader, men formår slet ikke at få fremlæbet til at blive varme...

Fremløb til førstesalen har kun lige temperatur så det ikke føles som den kolde hane.. men har slet ikke den mængde energi i sig der skal til for at hæve temparaturen.

Nogle med gode ideer til hvad det er jeg gør galt.. eller hvad der evt. kan være galt med systemt?
Hejsa Jeg har en to-etages villa hvor der er lagt... Vis hele indlægget
67 svar
 Følg tråden
Der er 60 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
hhgm skrev den 27-12-2020 13:23:58

 Cool... tempeaturen i freøb stiger nu... samme gør familiens humør...lader til at der er kommet styr på systemet og fundet forklaringer på hvorfor det har fungeret så dårligt.

 Godt det virkede. Jeg undrer mig bare over at der er sådan en fejl på et Danfoss system. Der har været galt på begge mine 2 som er købt med ca. et års mellemrum.

Inden du bytter ville jeg lave en prøve. En af termostater som du mistænker skrues ned på 5 grader. I løbet af få minutter kan du se om tilsvarende telestat lukker.
I morgen kan du mærke hvilken gulv der er kold. Først derefter byttes om på tele eller termostater.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
AKjeldsen skrev den 27-12-2020 16:34:31

 Godt det virkede. Jeg undrer mig bare over at der er sådan en fejl på et Danfoss system. Der har været galt på begge mine 2 som er købt med ca. et års mellemrum.

 Ja... kan se at det er det samme på min shunt til stueetagen... men nu ved jeg hvad jeg skal gøre... skal lige have checket det igennem i aften. Og korrigeret for de to fremløb der er byttet rundt...

Epoxymanden skrev den 26-12-2020 18:11:08

Du drejer  bare kransen indtil tallet du skal bruge står udfor det lille hak, om det er højre eller Venstre betyder ikke noget 

 Nu er jeg blevet i tvivl om hvilket lille hak der snakkes om... for når jeg nærstuderer toppen af regulatoren, så kan jeg se 3 indgraverede indikationer: N, I og 4. kan ikke se specielle indikationer andre end dem... så hvilken af disse skal jeg egentlig indstille ud for?

det er dette hak.

 Der er intet der er umuligt, det umulige tager bare lidt længere tid.

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Epoxymanden skrev den 29-12-2020 00:48:51

det er dette hak.

 Fundet.... var så vendt så det sad bagpå... :-) hvem sagde det skulle være nemt...

Et stort tak til jer allesammen... min gulvvarme kører nu perfekt. Familien er glad.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også