Gulvvarme

Hejsa

Jeg har en to-etages villa hvor der er lagt Danfoss Living gulvvarme. Stueetagen er lagt i beton og har 6 kredse. Shunten sidder i kælderen.
Førstesal har 4 kredse og er lagt i trægulv med laminat top. Shunten sidder i kælderskakten, så i praksis mellem stuen og 1.sal.

Jeg observerer at der løber fint varmt vand til begge shunts, men det er begrænset hvad der kan skubbes ud i kredsene. Stueetagen kan lige holde sig nogenlunde varm i øjeblikket, men førstesalen er kold. Stuen ligger omkring 22 grader, men 1 salen svinger mellem 19-20 grader. Jeg har sat target tempratur på alle fælerne til 25 grader, men formår slet ikke at få fremlæbet til at blive varme...

Fremløb til førstesalen har kun lige temperatur så det ikke føles som den kolde hane.. men har slet ikke den mængde energi i sig der skal til for at hæve temparaturen.

Nogle med gode ideer til hvad det er jeg gør galt.. eller hvad der evt. kan være galt med systemt?
Hejsa Jeg har en to-etages villa hvor der er lagt... Vis hele indlægget
67 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Epoxymanden skrev den 26-12-2020 16:19:34

Og låseringen er også helt oppe? hvad med indrugeleringen er den fortaget?

 Hvad er låseringen?


Indregulering? er som sagt nybegynder... forsøger at tilegne mig så meget viden som muligt så hurtigt som muligt.. men det har aldrig kørt rigtig godt....
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Låseringen sidder oppe over skruen på det øverste fordelerrør og skal skrues helt op til kanten, der bruger du den anden ende af den umbaco skrue der sidder i fordelerrøret.

indreguleringen forgår på det nederste fordelerrør under telestaten, der er en rød krans med tal på, den skal indstilles efter slangelængde

 Der er intet der er umuligt, det umulige tager bare lidt længere tid.

Epoxymanden skrev den 26-12-2020 16:30:25

Låseringen sidder oppe over skruen på det øverste fordelerrør og skal skrues helt op til kanten, der bruger du den anden ende af den umbaco skrue der sidder i fordelerrøret.

indreguleringen forgår på det nederste fordelerrør under telestaten, der er en rød krans med tal på, den skal indstilles efter slangelængde

 Jeg er ikke helt med på præcis hvor låseringen sidder.. kan du evt. udpege det mere præcis ud fra mit billede af mit system?

indereguleringen burde være foretaget af den vvs'er der satte det op til at starte med...men han findes ikke mere...
hhgm skrev den 26-12-2020 16:41:04

 Jeg er ikke helt med på præcis hvor låseringen sidder.. kan du evt. udpege det mere præcis ud fra mit billede af mit system?

indereguleringen burde være foretaget af den vvs'er der satte det op til at starte med...men han findes ikke mere...

 For et utrænet øje kan det se ud til at der ikke er lavet nogen indregulering...alle de røde bånd ser umiddelbart ud til at stå ens... og kredsene er ikke lige lange...

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
på den øverste fordeler der hvor nøglen stikket op, der er en ring med en rille til ligekærv, evt tag et billede af røret oppefra, så kan de se det.

 Der er intet der er umuligt, det umulige tager bare lidt længere tid.

Tag et billede hvor telestaterne er taget af.

 Der er intet der er umuligt, det umulige tager bare lidt længere tid.

Kommer der varmt vand frem til shunten ?
Hvilken type opvarmning har du, fjernvarme eller eget fyr ?
Hvordan kører pumpen, som forsyner dit varmesystem eller er det direkte fjernvarme ?
Ændrer temperatur efter shunt, hvis du skruer op for termostaten, som styrer temperaturen i kredsen ?
Hvis du lukker for alle kredse (skruer dine rumtermostater ned) undtagen 1, kan du så mærke nogen forskel på slangen til denne kreds ?
Epoxymanden skrev den 26-12-2020 16:58:15

Tag et billede hvor telestaterne er taget af.

 Her er der lidt billeder...håber de viser det de skal



Det er ikke indreguleret, alle kredse står på n. Og på billede nr 2 er skruen i nr to hul ikke helt oppe som den burde være, 

 Der er intet der er umuligt, det umulige tager bare lidt længere tid.

Der er yderligere 47 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også