Hoveddør og bagdør

Hej med jer :)
Jeg bor i en ældre andelsboligforening i København. Jeg har boet i lejligheden i cirka to år, og jeg går og bliver mere og mere utilfreds med både min hoveddør og bagdør.
Min hoveddør er på ingen måde sikker. Hvis man skubber til døren udefra med foden, så  “bøjer” døren indad. Derudover kommer der meget kulde ind af døren til bagtrappen, og gulvet i køknet er altid meget koldt

Jeg er i tvivl om, hvorvidt jeg kan kræve fra foreningen, at de gør noget ved dette, eller om den hænger på mig?
Håber i kan hjælpe!
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Har du spurgt de rigtige - bestyrelsen?
Medmindre din dør af en eller anden årsag er væsentlig dårligere end de andre døre i andelsboligforeningen, så er der vel grundlæggende tale at du skal fremsætte forslag om renovering. Du kan evt. starte med at spørge bestyrelsen om sådanne planer allerede overvejes.

Selvom bestyrelsen i din andelsboligforening sikker ikke er meget for det, så mener jeg at yderdøre må sortere under det fælles, og at andelsboligforeningen således skal udbedre forhold, som er åbenlyse urimelige, og som ikke er generelle for ejendommen.

Når dette er sagt, så behøver det jo ikke at være et større projekt. Jeg foreslår at du finder en god handyman. Jeg tror at du kan forbedre og slippe af med de værste gener for forholdsvis små penge.

Kulden kan du fixe ved at købe lister med tætningsgummi. køb ikke det selvklæbende men hellere trælister med tilhørende gummi. De er dyrere men bedre resultat. du kan bedre styre positionen hvor de sømmes fast men der er mere arb i det end de selvklæbende.

eksempel er https://www.carl-ras.dk/taetningsliste-pdv-listen?product=42122030/42122030
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis