Ja det er lidt en atypisk dag, men jeg kender ikke lige nogle andre Jura-fora, så måske kan i henvise mig til en hvis inden her hved det, da det ikke er noget byggeteknisk eller noget.
Sagen er 15 år gammel så dybt forældet uanset., men hvem synes i har bussemanden/ansvaret i denne sag :
Jeg var kærester men en køn pige og havde været det i mange år. Hendes far arbejdede på en større IT-virksomhed i Københavnsområdet - hvad han faktisk lavede var jeg ikke helt klart over, vist bare på lageret eller lign.
Nå men en dag ringer han og siger om jeg er interesseret i en masse - godt nok gammelt og brugt IT-udstyr, for så kunne jeg hente det gratis, da det ville spare både ham tid og virksomheden for penge og være "mere miljøvenligt".
Så jeg fandt den største trailer jeg kunne låne 1 tons til min bil, og satte kursen. og der var ingen problemer vi kom hjem med 2-3 Europaller med en blanding af forskellige Computere og laserprintere og lign. Ganske vist ældre modeller, så ikke så underligt de var blevet udskiftet sikkert.
Så jeg gik i gang med at pakke ud, og tjekke hvad der virkede og ikke virkede osv, og solgte af det der virkede.
Skal lige siges at alle computerne var harddiskene fjernet fra, så ingen personlige oplysninger på.
Nå men jeg vurderede dem ikke til meget mere end 2-300 kr pr computer, og en laserprinter kunne jeg da bruge selv, så det var sådan set ganske givtigt. Fordi der var så mange.
Og de var solgt en stor del ret hurtigt, der var endda en der hentede en hel trailerfuld på en gange (altså sådan en alm husholdningstrailer).
Nå men efter 14 dage tror jeg... Så ringede svigerfar, at jeg blev nødt til at levere alle de computere tilbage med det samme, da han dels stod til fyring, og firmaet til politianmeldelse!
Det viste sig at alle disse skrottede computere stammede fra Rigshospitalet, som åbenbart havde skiftet ud.
Det måtte jeg så forklare dem at dette vil være umuligt da store dele af "partiet" allerede var solgt videre, endda til personer jeg ikke havde adresser på ?
- Men jeg kørte dog tilbage med det jeg så havde tilbage.
Hvem er "bussemanden her". Firmaet overfor riget? (som jeg antager åbenbart har haft en aftale med dem om at bortskaffe IT-skrot". Værkføreren på lageret hvor min svigerfar arbejdede som gav grøntlys for at fjerne det ?
Min Svigerfar som lod mig hente det?
Eller er jeg nu ufovarende blevet hæler / stjålet statens egendom ?
Umiddelbare endte det med at min svigerfar blev fyret og ikke mere, men var det den rigtige og retfærdige beslutning?