Filt og Hanebånd

Halløj alle lav-det-selv'ere

Jeg har brugt ufatteligt lang tid på at spartle og slibe og gøre alle overflader helt pæne og glatte ved mit skråloft med loft til kip og synlige hanebånd og er nu klar til opsætning af filt. Men men men, hvordan ville i skære filten til omkring disse hanebånd?

Udfordringen ligger mest i at få filten ind imellem de to "brædder" som hanebåndene består af, så det er pænt og uden overgange. Jeg havde tænkt mig at sætte banerne på lodret og så skære mellem banerne ved hvert hanebånd (en smule mere spild, men bliver nok et pænere resultat), men jeg kan ikke greje hvordan jeg skærer således at jeg får filt ind mellem hanebåndene.

Alle råd er meget velkomne :)

God aften
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg har ikke den "rigtige" løsning, men jeg ville nok lave det af flere stykker, med overlap, og så skære igennem begge lag og fjerne det overskydende.
Det gør man jo også ved helt almindelige baner. Man sætter den første op, og den næste bane overlapper den første med feks 2cm. Så skæres der et snit midt i overlappet, mens limen er våd, og den inderste "flap" trækkes ud og filten glattes til, og vupti så er der en samling der stort set er usynlig.  

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Hej PinkHenrik

Tak for dit svar. Den del er jeg klar over og som jeg prøver at beskrive ville jeg gøre nøjagtigt det og så lave de lodrette "snit" ved hvert hanebånd for at gøre det nemmere, men jeg kan ikke regne ud hvordan jeg får filten på den samme strimmel ind imellem hanebåndene så det bliver kønt :) 
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Jeg ville nok "nøjes med" spartlig og maling. Så er problemet ikke så stort. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Men det behøver jo netop ikke være den samme strimmel du fører i mellem hanebåndene, men bare være en stump som så overlapper de baner du sætter op ved siden og under hanebåndende.
Så længe du laver snittet mens limen er våd... om snittet er lodret, vandret eller derimellem har mindre betydning for det endelige resultat.
Endelig er der jo også det trik, at bruge en akrylfuge på fingeren, når limen er tør, for at glitte de sidste små "forhindringer" væk. Det trik kan også bruges i hjørner    

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også